|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
16"x 7,5 eller 8" var original! Synd att jag gav bort mina andra original 16" split med guldfärgade ekrar till brorsan min! Hade suttit som en smäck på din röda M535 ;) MVH Patrik |
|
Kunde man välja både mellan 7.5" och 8" breda? Jag trodde det var standard med 8". Det är kanske inte jättesvårt att hitta några bbs rs till salu men det är nog desto svårare att hitta några riktigt fina...:( Kolla på denna sidan och annonsera under köpes, tror jag läste att det var en kille som hade ett par till övers. Vet dock inte om han vill sälja:Länk För övrigt en riktigt bra sida om du renoverar M535:) Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
|
Gemini_ Din före detta svarte M535 ser riktigt fin ut. Jag gillar diamantsvart med beige inredning skarpt! Har tyvärr svart inredning i min men det får gå ändå.. Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
C.Svensson! Vad jag vet fanns inte både 7,5" och 8",Kommer inte ihåg vilken av dem det var bara. Mina är 16"x10" bak och 16"x9" fram, så dessa fanns uppenbarligen iallafall!! MVH Patrik |
|
M635 forever Oki, då är det nog 8" det har jag på mina i alla fall. 10" och 9" låter riktigt fett!! Har du lämnat in dina på renovering eller gör du det själv? Jag har köpt ett par till bbs rs nyligen som jag tänkte renovera. Har dock hört att det är svårt få dem täta igen efter att man delat dem. Något du kan demotera eller bekräfta kanske? Jag behöver i alla fall svarva av lite på någon fälg för att få väck all oxid. Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
C.Svensson. Det du nämnde ang att få dem täta, är anledningen till att jag kommer att lämna in dem på renovering när ekonomin tillåter.(och tanten) Vet att dessa fälgars största problem även som nya faktiskt var att hålla tätt. Mina ska också svarvas lite på kanterna samt att kanten på fälgbanan ska högglanspoleras. Kommer bli ett evigt putsande och vaxande men med Sveriges Vår och Sommar betr. nederbörd så har man säkert tid! Min bil lämnar nämligen inte boet vid regn eller dylikt!;) Har kollat lite ang renoveringspriser och Intera skulle ta 12k för helrenovering av dem. Med lite kompisars hjälp samt andra tjänster från Intera skulle jag hamna på nästan hälften! Så när jag har lite tid samt pengar kommer dessa att renoveras, har dock ett nytt projekt som träder i kraft från mitten av Maj, en E9 3,0 Csi som ska renoveras! MVH Patrik |
|
M635 forever Haha...ja då har du jobb så att det räcker..:) Jag kommer själv fixa en snikrenovering nu i sommar och fixa till dem ordentligt i vinter. Jag kan svarva mina på jobbet så den kostnaden slipper jag i alla fall. Frågan är bara hur man ska centrera dem så att man inte tar två mm på ena sidan och noll mm på andra sidan... Får kanske bli en fyrbackschuck. Frågan är hur man gör om de har minsta antydan till ovalitet? Misstänker att de professionella fälgrenoverarna har speciella stödlager i svarven som är anpassade efter fälgarna i fråga. Ska bli kul att se E9:an när den är färdig. Du verkar ju inte lämna mycket åt slumpen...:) Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
C.Svensson Det roliga i det hela kommer att bli: 745:ans turbomotor som kommer att få ge liv åt gummit där bak,samt att ett Csl kit som kommer letas fram! Så vi får väl se om ett par år om den tagit form! ;) Får väl rasta M635:an så länge under träffarna i Sommar och leta lite inspiration av det man ser!! MVH Patrik |
Paap Reeder |
Mina st ripes heter 51 14 1 933 373 / dekor nr 7. Grå/Schwartz (min tolkning). Jag har skrivit 750:- på kartongen så det var väl vad man fick ge. MVH /// Paap R .... vete fanken om det räcker runt. Har målat framskärmar och en dörr som "drog" litet stripes. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.