|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en Zinnober röd 535M från 86, jag ska återställa denna bil till strikt originalskick, men saknar sidostripen till den. Är det någon som vet vilken stripe det är och i vilken färgställning det ska vara på denna röda bil? Antar att man beställer stripen hos BMW återförsäljaren i Malmö där jag bor (Förenade Bil). Tacksam för tips. Mvh/Ulrik | |
Paap Reeder |
... har för mig att dessa stripes inte längre finns att tillgå som originaldel på BMW utan man får inhandla "nått likgnande". Till min polaris har jag dock lagt upp en omgång "runt" för drygt 10 år sedan ty jag måste hellacka den i sommar. MVH /// Paap R |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Stämmer som Paap säger! De stripes du ska är lite avstånd mellan övre och undre, och dessa har utgått! Finns däremot en annan uppsättning som går att få tag i, men där sitter den övre och undre randen tätt ihop. Om du luskar reda på måtten samt färgen på originalstripesen och kanske har bilder, så kanske en skylt & dekor firma hjälpa dig! MVH Patrik |
|
Jeg har nylig kjøpt orginale striper til min 1986 M535 hos min lokale BMW-forhandler. De var på lager i Tyskland. ( 2 tynne grå og blå striper på min Arktisblau ) |
|
| Ok, låter bra..Vet någon om vilken färgställning det ska vara på en Zinnorber-röd? /Ulrik | |
|
Jag har sett kombon mörkt röd/bordeaux överst och ljusröd underst på en röd (zinnober tror jag) 635:a från -86 (tillverkad 60 nummer före min egen btw :)) Jag har en Automobil från tidigt 90-tal där en zinnoberröd M535:a beg.testas, ska kolla den till i morgon. mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Enligt en bok jag har som heter "Original BMW M-series" av James Taylor. Finns en röd M535i -86:a med stripes som går i Vitt och mörkblått utan mellanrum av färgerna. Den undre är vit och tjockare samt den övre är något tunnare i mörkblått. Stripen sitter ca 2,5-3 cm från flygelns skarv mot motorhuv i fronten, och löper sedan längs karossens "midje" veck hela vägen till bakluckan samt på bakluckans nedre ände mot andra sidan av bilen. Denna M535:a är en brittisk modell, vet ej om de skiljer mot övriga Europeiska utföranden. Enl RealOEM finns det 3 eller 4 utföranden varav en variant är med M färgerna som börjar vid framflygelns mitt mot motorhuvsskarv,denna vad jag vet är högst ovanlig! MVH Patrik |
Gemini__ |
Einsprits: Kul att du ska renovera din vagn, har du några bilder på hur den ser ut nu? (Kikade lite i försäljningsbroschyren för M535 (-85), hittade tyvärr inte Zinnoberröd där.) Mvh: Thomas |
Gemini__ |
"Einspritz" menade jag förstås =) |
betriebsanleitung3 |
Jag har köpt en rulle stripes hos min närmsata Bmw återförsäljare ( Kristianstad), de var i originalförpackning. |
|
>Gemini_ Så här ser zinnoberröd ut Länk Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
Gemini__ |
Vet hur Zinnoberröd ser ut, hittade bara ingen i just den försäljningsbroschyren. Tänkte jag skulle se hur den var stripad. Fin M535:a du har, verkar vara i ett gott skick. Mvh: Thomas |
|
Aha då missuppfattade jag dig..:) Jo tack, den svarta är i ett helt OK skick. Den blå lite mindre fin men det finns lite planer för den i alla fall. Din M5:a är ju riktigt snygg. Skulle gärna haft en M5:a själv också men skräms lite av eventuella reparationskostnader... Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
Gemini__ |
Näe, det var kanske jag som uttryckte mig lite luddigt =) Ja, inte skoj om man måste reparera något. Har som tur är bara behövt byta slitdetaljer och prylar i förebyggande syfte (vattenpump tex), det blir stora summor iaf. Har förresten haft två M535:or i min ägo, finns bild på en i min användarinfo. Mvh: Thomas |
|
Ja har man tur så kan man ju klart klara sig med rimliga summor i sitt M5 ägande. Har man däremot otur så kan ju pengarna rulla iväg i en lite väl obehaglig takt...:) Har iofs lite planer att köpa in en M5 3.6 motor som man skulle kunna stoppa ner i en av sina E28:or. Det svåra är väl bara att hitta en frisk och fräsch sådan. Kul att du också haft M535, tyvärr funkar inte din länk något vidare. Fixa gärna den för det vore kul att se den! Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
Gemini__ |
Här är två bilder på den svarta jag hade. Har även haft en Malachitgrönmetallic, har tyvärr inga bilder inlagda på den. Länk Länk En M5-motor i en E28 skulle inte sitta helt fel. =) |
Stripes jag såg i boken som jag nämnde i tidigare inlägg, var samma som Gemini__ hade på sin. MVH Patrik |
|
Hej, tack för alla tips, ska kolla upp om det ev. går att beställa på BMW iallafall (stripsen alltså..) Har tyvärr ingen bild att visa då bilen står inklämd och nerdammad i ett garage, men så snart jag har fixat det som behövs för att rulla så åker den ut. Har faktiskt tänkt att skaffa original TRX fälgar till den, ev BBS splitt krysseker. Det som avskräcker är priset på TRX-däcken, vet någon ett aktuellt pris? /Ulrik |
|
Einspritz; Skulle satsa på BBSrs split 16"! Tidsenligt samt gick att beställa som extra tillbehör vi nyköp. Kolla på mina som sitter på M635:an, dessa var beställda som extra tillbehör. TRX däcken med rätt dim är inte bara dyra utan även svåra att få tag i! MVH Patrik |
|
Einspritz: Jag kollade artikeln, men det var tyvärr dödfött, för dålig utlösning på bilderna. Om fälgar, hittar du BBS 16" krysseker splitt, ska du självklart ha sådana. TRX:en kan du ha liggandes på en hylla bara så atta du vet att du har sådana:) mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Japp! BBS splitt får det bli, du har övertygat mig med bilden på din M635:a. Får väl börja söka bland annonserna om nu inte någon här har sådana..Undrar just vilken dimension det var på original BBS:en till 535M? 16 tum va? Kan nog bli svårt att få tag på sådana i bra skick eller? /Ulrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.