|
|
|
|---|---|
|
Hej... Hoppas att ngn kan hjälpa mig med mitt lilla problem. När jag köpte min bil så fanns det ett DEFA larm installerat men förra ägaren hade kopplat ur den för att den flippade ut ibland och började tjuta för ingenting. Har haft bilen ett bra tag nu utan att bry mig om larmet tills nu... Tänk så skönt att öppna och stänka me dosan tänkte jag =) Så jag köpte nya batterirer till dosorna och kopplade in larmet. Och nu till problemet. Larmet reagerar inte på dosorna varken den ena eller den andra! Och båda kan väl inte vara sönder??? Är det någon kod man ska trycka innan eller vaaad? Har provat allt! Hoppas någon kan hjälpa mig... Mvh Jojje | |
|
Ladda hem bruksanvisningen och läs: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack Erik W! Tänkte inte alls på att gå in på deras hemsida. MEN... mitt larm finns ej med där :S 500X står det på lådan som allt är kopplat till. Någon som känner igen det? Eller rent av har ett sådant larm? Mvh Jojje |
|
|
Någon måste väl ha ett sådant larm?? Jag vet hur jag ska lösa felet nu... Allt som behövs är Emergency code och den har jag inte!! Borde väl va samma på alla tills man byter dom till en personlig. NÅGON SOM HAR ETT SÅDANT LARM OCH VILL HJÄLPA MIG? Mvh Jojje |
|
|
Maila generalagenten så löser det sig med koden, var bara beredd på att kunna skicka kopior på ägarbevis och körkort. Maila till teknisksupport@kgk.se ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Glömde, du måste naturligtvis även maila alla siffror som står på boxen. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Tackar Micke. Får väl ta den hårda vägen till lösningen. Mvh Jojje |
|
|
Jojje81: Jag hade samma problem som dig, men med den skillnaden att tidigare ägaren hade en papperslapp med denna "emergency code". Jag vet inte men jag tror att det är en individuell kod för alla larm, inget man ändrar själv direkt. //Stenback |
|
|
Stenback. Om du denna kod kvar skulle jag kunna få den via e mail? Så jag kan åtminstånde prova!! På mitt förra larm (cobra) så var det fabriksinställd kod som man sen fick ändra till en personlig. Mvh Jojje |
|
|
Jojje81: Jag laddade hem min manual via nätet och antar att du hittat samma. Där står det ingenting om hur man ändrar kod, om tanken var att man gjorde som du sa så borde det ju ha funnits en instruktion för att ändra koden. För övrigt är jag inte så pigg på att maila min kod. Har man koden har man också min bil... |
|
|
Du har rätt stenback. Ber om ursäkt.. Mvh Jojje |
|
|
Jojje81: Det är lugnt, men har du testat att prata med förrförra ägaren? Verkar ju osannolikt men kan ju vara värt att testa. |
|
|
Jojje ! Löste det sig med ditt billarm..? /PP |
|
|
Så här gör man: www.klelektronik.se/klelektronik/larm/DEFA_500_A.pdf Du måste ha din personliga kod till larmet. Har du inte den så får du leta reda på själva larmet i bilen och skriva upp serienumret på lådan. BRL hjälpte mig med att få tag i min kod med hjälp av serienumret. Resten fungerade perfekt. Använd tillvägagångssättet längst ned på pdf'en. //F |
|
|
Angående tillvägagångssättet så finns Defas manual under den länk som Erik W länkar till. Direktlänken till den manualen (på norska) är: Länk //Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.