|
|
|
|---|---|
Perkka |
Hej, nu e de så här att en kompis ha gått & köpt en Audi A6 Avant Quattro 2.5 TDI -95 lr -96-a, tesammans me farsan sin. & naturligtvis så va vi ute & rejsa lite förra helgen. Jag kör förresten farsans gamm-jäkla- 520, som gör 0-100 på en kvart ungefär.. Men här kommer de roliga; jag körde ifrån honom både vid rödljuset, samt när vi körde en liten "längre" bit, en stund senare.. Det senare rejset va ju iofs bara kanske 600-700 m långt, men dock! Vi låg nästan jämsides, & jag låg på 2-an & tryckte de som gick te ca 6-6500varv, sen PANG i me 3-an. & "drog ut bilen" ganska bra på 3-an också, men Audin kom aldrig om mig.. Jag vet ju iofs att dieseln inte e snabb 0-100, men BMW-n gör på runt 12 sek, & kan de verkligen stämma att Audin e långsammare än 12 sek?? Man tycker ju att han ska iaf köra ifrån mig i de 2-a rejset, med tanke på att Audin lär va hyfsat snabb när den ha "fått upp varven" så att säga.. & jag kan tillägga att kompisen sa senare att han "gav järnet" i de 2-a rejset, & antingen så ljuger han, lr så går Audin ganska slött, minst sagt.. Men toppfarten e nog ganska hög i Audin.. Jo förresten, 520-n e en 88-a, som i sin tur betyder att de e en 12-ventilare på 130hk.. Audin ha 145 dieselhästar.. Så nu vill jag gärna veta följande; kan de verkligen stämma att 520-n kör ifrån en A6 2.5 TDI Quattro? Lr e de så att kompisen ljög & att han inte alls "gav järnet"?? Men ärligt talat, varför ljuga om en sån sak? Hmm, lurt e de iaf.. Tacksam för svar /// Mvh Per |
| fyrhjulsdriften snor lite effekt samt att audin är rätt tung. Audin tdi beter sig nog som andra dieslar= första 100varven inget sedan kommer effekten och tusen varv innan rödmarkering har den tappat effekt. | |
|
Har inte 2.5:orna 170 diesel hk eller ha ja helt fel MvH Mr-speed go for 540 manuell |
|
Perkka |
thias: Jo jag kan tänka mig att Quattron e ganska tung, för jag rejsa mot en likadan fast utan Quattro tidigare i höstas, & då drog den mig knappt.. mr speed: Jag e osäker, kompisen sa iaf de, men de e ju ännu värre om de e 170 diesel hk i Audin, tycker man.. MVH Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.