AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
535

520 E34 vs. Audi 2.5 tdi Avant

Perkka
Hej, nu e de så här att en kompis ha gått & köpt en Audi A6 Avant Quattro 2.5 TDI -95 lr -96-a, tesammans me farsan sin. & naturligtvis så va vi ute & rejsa lite förra helgen. Jag kör förresten farsans gamm-jäkla- 520, som gör 0-100 på en kvart ungefär..

Men här kommer de roliga; jag körde ifrån honom både vid rödljuset, samt när vi körde en liten "längre" bit, en stund senare.. Det senare rejset va ju iofs bara kanske 600-700 m långt, men dock! Vi låg nästan jämsides, & jag låg på 2-an & tryckte de som gick te ca 6-6500varv, sen PANG i me 3-an. & "drog ut bilen" ganska bra på 3-an också, men Audin kom aldrig om mig..

Jag vet ju iofs att dieseln inte e snabb 0-100, men BMW-n gör på runt 12 sek, & kan de verkligen stämma att Audin e långsammare än 12 sek?? Man tycker ju att han ska iaf köra ifrån mig i de 2-a rejset, med tanke på att Audin lär va hyfsat snabb när den ha "fått upp varven" så att säga..

& jag kan tillägga att kompisen sa senare att han "gav järnet" i de 2-a rejset, & antingen så ljuger han, lr så går Audin ganska slött, minst sagt.. Men toppfarten e nog ganska hög i Audin..

Jo förresten, 520-n e en 88-a, som i sin tur betyder att de e en 12-ventilare på 130hk.. Audin ha 145 dieselhästar..

Så nu vill jag gärna veta följande; kan de verkligen stämma att 520-n kör ifrån en A6 2.5 TDI Quattro? Lr e de så att kompisen ljög & att han inte alls "gav järnet"?? Men ärligt talat, varför ljuga om en sån sak? Hmm, lurt e de iaf..

Tacksam för svar /// Mvh Per
th
130
thias
323 -96 M-optik
fyrhjulsdriften snor lite effekt samt att audin är rätt tung. Audin tdi beter sig nog som andra dieslar= första 100varven inget sedan kommer effekten och tusen varv innan rödmarkering har den tappat effekt.
Har inte 2.5:orna 170 diesel hk eller ha ja helt fel MvH Mr-speed

go for 540 manuell
Perkka
thias: Jo jag kan tänka mig att Quattron e ganska tung, för jag rejsa mot en likadan fast utan Quattro tidigare i höstas, & då drog den mig knappt..

mr speed: Jag e osäker, kompisen sa iaf de, men de e ju ännu värre om de e 170 diesel hk i Audin, tycker man..

MVH Per

If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.