|
|
|
|---|---|
|
Köpte fälgar till min e39 för 2 månader sedan av en privat person.Fälgarna är 5-bult ,16" och på insidan fanns det etiketter som stod 120,och skyddskåperna för centrumhålet har BMW märket,alltså skulle de passa.Hade däck,225/55R16,och ordnade så att de kom på.Idag när det var så fint skulle jag sätta på dem och......de jäkla fälgarna passade inte!! Det skilde ca 1mm för att de skulle komma på . Jag får ej tag på säljaren,har flyttat utomlands.Jag mindes att han nämnde något tillfälle att han hade haft en Bmw 300 tidigare,är dessa fälgar till en sådan? Är det någon som vet om det går att fixa till fälgarna,slipa ned ? | |
|
Du har nog fått E36 fälgar, tror inte att det går att fixa till dom så att dom passar utan att försämra köregenskaperna, men jag överlåter den definitva domen till nån expert på området. Keep Your Distance! |
|
| Har du någon bild på fälgarna eller vet vad de heter? | |
|
Här har du en sida med alla BMW fälgar: Länk Keep Your Distance! |
|
|
Tack! Men hitills har jag inte lyckats att identfierat dem men...De är 5 ekrade,på en lapp i insidan av fälgen står det:High Quality i röd skrift sedan O.C inringat i 2 ringar,sedan Approve 120, och till slut står det på den lappen No:E0016770.Hoppas det kan var en hjälp till er som försöker hjälpa mig! Mvh Mats |
|
loftahammar |
Om du nu vill ha på dom, så får du köpa speacer plattor eller svarva upp centrum hålet till 74,2 så att dom passar, för dom fälgarna du har är nog 72,5 i cenrtum hålet... -=Mmm Bmw=- Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.