AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.662

mugghållare i e36

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Ville kolla hur många har en mugghållare i sina e36:or?
Kollade i etk men det finns inget nr för den som sitter mellan stolarna fram.

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
är det inga som har det?

MvH Bmw 4-ever
Låter intressant, har inte heller hållare men skulle vilja ha.
Bilder?

///Micke
Min cabrio Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jag har, två stycken under armstödet. Denna finns som orginal med myntfack och askkopp samt inbyggd plats för 2 koppar/muggar/burkar. Passade inte rakt av med armstödet så jag fick modifiera lite.

Ska se om jag hittar bild på den, vet att den finns nånstans.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Det är var denna jag tänkte på, nästan identiskt förutom att mynt "facket" ligger vid askkoppen.

Länk

Men den här är inte den bästa, en vanlig 33 cl burk ryms men då måste man lyfta ner/upp armstödet för att ta fram burken osv. Har man en mugg från t.ex. mc donalds så måste man ha armstödet i upprätt läge, så denna rekommenderar jag inte. Är också intresserad av andra, lite smidigare alternativ!
Den var ju inte ens snygg. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
Hej MD / någon annan!

Köpte delarna och tänkte montera ovanstående mugghållarkonstruktion i helgen. Började med att skruva bort den gamla askkoppen och skulle därefter montera ramen. Konstaterade då snabbt att det endast fanns förberedda hål för de två fästen som sitter längst fram på ramen. Utöver dessa sitter det ju två "hakar" strax bakom mitten samt en böj längst bak som man skall skruva fast.

Min fråga är därför om man måste ta hål i facket för att kunna montera mugghållaren. Om det är så, är det någon som har tips på hur man gör det på snyggast/bästa möjliga sätt?

Tack på förhand!

/richard
Ingen som vet, eller känns ämnet ointressant? Känns som att det går att lösa på egen hand, men om det finns en "originallösning" så tillämpar jag gärna den...

m v h
richard

/richard
Inget rasande intresse för frågeställningen så jag fortsätter debattera med mig själv... ;-)

Skämt å sido så har jag nu installerat originalmugghållarinsatsen som nämns tidigare i tråden. Och om någon i framtiden ställs inför samma tveksamhet som jag så kan jag ju berätta hur jag löste det.

Efter att ha skruvat bort den askkopp som satt i facket från början valde jag att kapa av de två hakarna som satt strax bakom mitten på ramen. Detta för att slippa ta tre hål i facket - det är ju alltid lite otrevligt att behöva göra förändringar som inte går att ändra tillbaka. Därefter borrade jag ett hål längst bak (2,5mm) i vilket jag skruvade fast bakänden av ramen med en rostfri skruv med bricka. Och sen var det bara att klämma dit de två mugghållarna, askkoppen och myntfacket. Den enda begränsningen var att det inte gick att sätta askkoppen längst bak - därför valde jag ordningen mugghållare - myntfack - askkopp - mugghållare (med början framifrån). Därmed kan jag ha armstödet nedfällt och en kopp kaffe åtkomlig på långturerna - i mitt tycke ett lyft!

/richard
Bilder?

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Hej!

Parentes eller ett alternativ till mugghållare i mittkonsollen.
Hittade orginal mugghållare som passar inuti handskfacket om man inte vill bygga om för mycket i mitten och bråka med armstödet. Fungerar klockrent. Enda nackdelen är handskfacket måste vara öppet men det rör ju inte mig jag kör. Jag har dock kopplat ur lampan, dels av denna anledningen plus att jag alltid lämnar det öppet för att slippa inbrott.

Jag byggde om mitt kassettbox till förvaringsfack genom att skruva fast gångjärnen med små skruv samt att böja till en lexan(typ plexiglas) som ett U och sedan spraylimmade jag svart konstläder från Biltema på insidan. Plockade även bort askfatet och satte en konstläderklädd lexanbit där oxå sedan monterade jag Ratten till Bluetouth handsfree.

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
Petade in tre bilder i min nyöppnade "blogg". Bildkvaliteten är inte vad den borde vara, men det bör framgå hur det ser ut.

/richard
Hummm, lite synd att det är mugghållare även i bakkant, jag vill inte bli av med hela mitt fack där.
Hade absolut räckt med uttag för mugg i framkant.

///Micke
Min cabrio Länk
Ja, jag kan hålla med. Spontant har jag dock svårt att se hur det skulle lösas på ett snyggt sätt. Ramen är konstruerad med två stora och ett litet fack, med det lilla facket längst bak. I det lilla facket passar bara mugghållaren, i de stora facken kan man välja att sätta antingen mugghållare+myntfack eller askkopp.

För egen del får jag dock konstatera att jag inte lider av förlusten av facket.

/richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.