|
|
|
|---|---|
| Skall nästa vecka byta bromsskivor och belägg och har därför köpt in en bromsvarnare men blev nu osäker på om det sitter en bromsvarnare på varje sida fram på bilen? Skall jag byta en bromsvarnare eller två (en på vardera sida)? | |
|
Vänster fram och höger bak. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jepp, Erik har rätt. :-) Förvisso så vet jag inte om det gäller ALLA BMW, du skriver ju inte vad det gäller för bil. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Ah ok det låter bra. Jag har en 330 -01, tyckte mig se samma kabel som jag köpt sitta vänster fram när jag bytte till s-däck. Tack för svaren! Njut av våren. ;-) | |
|
på tal om det, var sitter egentligen skarven på den långa bromsvarnarkabeln bak på e46?? tittade där bak sist jag bytte belägg men den försvann långt in i kupen.. måste man riva inuti bilen eller? |
|
|
Ang kabeln till sltagevararen bak på e46 så sitter det en jättefin liten plastlåda som innehåller kontaktstycken för ABS-givare och slitagevarnaren. Plastlådan sitter ca 2 dm framför bärarmsinfästningen en bit upp på insidan av tröskeln. Väldigt väl placerad ur smutssynpunkt. Det är inte utan att man blir lite imponerad av diplom ingenjörerna nere i München. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.