|
|
|
|---|---|
|
Hör ett gnisslande ljud när jag svänger på min 523 Touring -00. Det kommer enbart vid höger-sväng och när man har vart...Det måste alltså rulla för att det ska låta och det kommer ingenting när man svänger vänster. Backar jag och svänger vänster el höger så låter det ingenting. Vi gick en person utanför och en körde samtidigt och lyssnade och konstaterade att det lät ifrån båda hjulen fram och trodde att det kunde ha kommit skit mellan de flytande oken. Vad tror ni? | |
| Har känt på däcken... inget glapp. | |
|
Lyfter denna tråd då jag nu fått samma fenomen. Händer bara när jag svänger höger i färd frammåt. Kan en sten ha hamnat vid skivan eller är det ngt annat? Började efter att jag slängt på sommardäcken som är splitt nya och som sprätter upp en massa grus så fort det finns på vägen. *BAWORAK* |
|
|
Kan förtydliga att ljudet är inte konstant utan mer som att det händer varv efter varv så att säga, som om ngt är fel på ett visst specifikt ställe, gnissel-tyst-gnissel-tyst-gnissel osv *BAWORAK* |
|
| Prova och backa 200meter. Grus i bromssköldarna. Viktigt att spola rent bakom fälgar och i hjulhus, speciellt på vinter med allt nedrans sand och salt på vägarna. Annars ev byte hjullager. Förbjud dubbdäck och salt:) mvh asken | |
|
Ok, Ska pröva detta. Det är nämligen helt tyst när jag backar med samma rattutslag. Kan det fortf vara hjullagret ändå? Kanske enklare att lyfta upp o ta av däcket o rengöra? *BAWORAK* |
|
|
Jag har råkat ut för samma sak flera gånger på min bil. Brukar försvinna efter några mil. Troligen grus som hamnar nånstans som skapar ljudet. Kan hänga ihop med allt grus/sand på vägarna nu efter vintern. |
|
| Jag som bor ute på landet får ibland grus mellan skydd och bromsskiva. Brukar stanna och backa några meter så lossnar stenen. Det är ju inte bra att den får sitta kvar och svarva spår i skivan... Har bara hänt med e39 aldrig med e46... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.