|
|
|
|---|---|
|
Well, just curious what is the "standard" for the M60. After 3500km I have refilled about 1 litre of oil and 1 litre of coolant. Does that sound right or wrong? :D | |
Juhas 530i |
Det är nog ganska normalt med en sådan oljeförbrukning. Om cirkulationspumpen i värmepaketet läcker drar bilen en del glykol på vintertid, ju kallare väder desto mer glykol. På sommarn drar min inte en droppe glykol, under vinterhalvåret fyller jag 1 liter varannan vecka ungefär. Ingenting att bry sig om. Mvh Juha |
loftahammar |
Inte en droppe olja har min dragit, det enda jag fyllt på lite är kylarvatten... -=Mmm Bmw=- Länk |
| En liter olja på 350 mil låter lite väl mastigt tycker jag. Dock kan det vara stora variationer från bil till bil utan att det betyder att det är något fel. | |
|
hmm, undrar om brevis föstår svenska eftersom han frågar på engelska? (hmm, I wonder if brevis understands Swedish since he ask the question in English?) I don't know the answer but felt that a little pointer to English was in place :) |
|
|
Jeg er fra Danmark så forstår svensk :) Bare for at være sikker på at blive forstået at jeg skrev på engelsk :) Med hensyn til olien skal det siges at min har en olielækage og drypper lidt olie hver dag. Bliver snart lavet håber jeg :) Det er min første bil udover min Volvo Amazon som har brugt Glykol så ville blot høre hvad der er "normalt" |
|
|
Normalt ska inte bilen förbruka någon glykol alls, gör den det är det något fel. 1 liter olja på 350 mil är inte onormalt, men ändå ganska mycket. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
min tar ingen olja alls, ej heller glykol.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.