AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
677

E32 750il - Vad är detta ljud för något? (ljudfil bifogat)

Jag förstår inte var detta ljud kommer ifrån.
När motorn är kall och man står på tomgång kommer det nånstanns ett relativt högt typ fräsljud. När motorn blir varm försvinner detta på tomgångsvarv men går att återskapa någorlunda när man ger lite gas.

Då SBP först fick väldigt höga avgasvärden men jättebra värden efter de bett mig ta en sväng och köra hårt misstänker jag att detta har med ljudet att göra.
Insugspackningarna eller insug efter LMM kan det inte vara då den inte reagerar på startgas alls.
Min andra tanke är då spricka på ett grenrör och att metallen utvidgas när den är varm och tätar sig själv. Men borde den inte låta mer "mörkt" om det är en spricka?

Här är ljud från kupén med aning gasande, max ca 4k rpm. Länk

Tacksam för hjälp..
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Kan inte hjälpa dig, men den lät väldigt annorlunda....

Och det här med avgasvärden på E32 M70. Ta för vana att när du ska åka och besiktiga att du kör ca tre mil med några kickdowns precis innan, så är det inga problem om den är fräsch i spisen. (hellre än att besiktningsmannen står och tokgasar på gården)
Ja det är verkligen ett irriterande ljud, hoppas nån kan hjälpa mig identifiera det. Kan det vara någon rem som ligger emot nånstanns? Vet inte var man ska börja leta, så sjukt trångt också. suck.
här är två ljudklipp till.
motorrum: Länk
under förarplats: Länk

tror endå det e nåt med avgas, får hissa upp o kolla bättre.
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Det är Mick Dundee som ringer ju :P

ny tråd Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.