|
|
|
|---|---|
|
Har precis monterat shortshift från Active Autowerke i min 328 och blev överraskad av hur fantasktiskt bra det blev! Spaken sitter i exakt samma höjd och position som originalspaken. Precis lagom kort slaglängd och något mer motstånd än innan så att man känner när man lägger i växlarna, växellägena känns nu exakt som på en Z3M. Spaken tror jag är en modifierad spak från Z3M, dock så tror jag det är helt omöjligt att på egen hand böja den som dem gjort, den är böjd åt två olika håll... Medföljer gör också ny länkarm som höjer spaken två cm så att geometrin blir rätt. Kostar strax över 2000:- men jag tycker det är värt varenda krona, var inne på att köpa något budgetkit från schmiedmann eller fidanza först men nu ångrar jag mig definitivt inte! Min research över shortshift kit. UUC - om du vill ha racekaraktär och känna vibrationer mm. B&M - dålig konstruktion på kulhöjaren, spaken sitter fel i höjd (har kommit ett nytt kit som jag inte vet något om) Rogue - Bra men dyr, spaken hamnar längre ner än original. Fidanza - endast spak, fel geometri. Autosolutions - bra men dyrt, racekänsla Schmiedmann - endast spak, verkar undermålig kvalitetsmässigt. Dem tyska tunerfirmorna som tex AC Schnitzer har bra kit men dem är helt sjukt dyra typ 7000:- Hoppas detta hjälper dem som går i tankar att byta till shortshift. | |
| Jag har den helt sjukt dyra AC Schnitzer varianten i min kärra och det är inget ebay piratkrafs. Den är bra men inte är den värd 7-8.000 som den kostar.. | |
|
Ok, shortshift på Z3M då pratar vi korta växellägen ;) Dem flesta 3-serie ägare hade nog varit riktigt nöjda med växellägen som din bil har default... |
|
| Var köpte du ditt kit? Bytte du själv? | |
|
Först tänkte jag beställa direkt från Active Autowerke i USA, men risken är alltid att paket fastnar i tullen och man får betala tull + moms. Så jag köpte det från JC Performance istället, dom hade det på lager. |
|
| Jag har en billigare variant för runt 600-1000 kr och lägena blev jättebra och spaken sitter på exakt samma ställe som innan. Ca 50 % kortare steg blev det och det blev en helt annan känsla att köra.. | |
| danragn: Vilken har du? Var köpte du den? Satte du på den själv? | |
|
Highwaystar. Jag har oxå Schnitzer varianten på min, den funkar jättebra. Den är dyr...men jag fick den till mycket bra pris!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.