|
|
|
|---|---|
|
Man ser inlägg i olika forum om skruvade bilar. 5 serien 7 srien alla bmw modeller och import etc. Börjar det inte bli dags att det skapas ett skruvade bilar forum så att detta bli enklare att följa upp? | |
|
Du glömde skruvade svensksålda bilar! Lika vanligt som importerade! Sen om man ska anmäla eller lägga upp som en lista här så kan man ju fråga sig hur en sådan skulle skapas!? Du och jag kanske är ärliga =) men griniga Börje som inte fick igenom sitt skambud på ärliga Olle's bil kanske blir förb... och lägger in Olle's bil på listan som skruvad och därmed förstör chanserna för honom att göra en bra affär. Missförstå mig inte tanken är god men jag tror den kan vara väldigt svår att genomföra på ett vettigt sätt. |
|
|
Jag tror att det förekommer snart likamycket svenskskruvade bilar som importare. Iallafall vad det gäller volvo och kanske saab. MvH Bmw 4-ever |
|
| Jag vet en firma i sthlm som skruvar bilar...Jag kan ju säga att det varje dag står nya importerade Bmws/MB/Audi/Volvo/saab osv. som inte hunnit blivit svensk reggade. Med tanke på att det står ofta en 8-10 olika bilar per dag där så kan man ju fasansfullt räkna ut att det finns en otroligt många skruvade bilar bara här i sthlm...tyvärr. | |
|
Men hur lönt är det att skruva en svensk bil? Knappast lönt för en vanlig Svensson som inte kör taxi med bilen eller kör massa tusen mil/år. Tror inte Svenska bilar läs BMW MB Ådi mfl skruvas i samma utsträckning som importerade diton. -Phil |
|
|
Skrönor! Alla (bilhandlare) som kan fuska med liten eller ingen risk för att få ut en slant extra gör det, mer eller mindre. Att sedan allt, marknad, bilar, handlare, "tachofirmor", utbud och modeller osv, you name it, i Tyskland är Sverige med en faktor X 10 och att många egenimporterade vagnar kommer därifrån är bara ett faktum. FP |
|
| Det är mycket enklare att kolla upp historiken på en svensksåld, är den skruvad så lär någon av de föregående ägarna veta det. På en privatimporterad bil måste man gräva mer för att hitta samma information och helst prata tyska/franska flytande. | |
|
Det där kan man nog diskutera. Givetvis gör skruvarna alt. tidigare ägare "allt" för att dölja fusket. På t.ex en egenimport från Tyskland kan kan du alltid plocka fram det Fahrzeugbrief som medföljer bilen. Arkiveras av nån anledning hos bilprovningen vid första regbesiktningen men ett telefonsamtal gör att du har det i brevlådan på nån dag. I briefet kan man följa historiken utan större språkkunnighet, nåt motsvarande dokument i SE vet jag inte om t.ex bilhandlaren bistår med? FP |
|
|
Bästa motmedlet mot skruvade bilar är som Folke säger att kolla upp bilen! Men redan innan´man gör något så kan man börja samtalet så här Hur länge har du haft bilen - en kort tid ställer större krav på uppmärksamhet, väldigt bra vid privatköp Kolla upp priset på bilen mot www.mobile.de - om priset är lägre än det du finner där + 10 000 så täcker det inte kostnaden att importera bilen Kolla upp på motsvarande sätt andra bilar som säljaren har - vid misstanke avstå. Det finns så många fina bilar på Autopower att välja på |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.