|
|
|
|---|---|
|
Ditec verkstaden sa till mej att om man behandlar en 3-serie bmw till nylackspris (dvs om bilen är nästan ny, så ifall de kostar 3000 så är materialkostnaden 2700...... ehhhhh bullshit eller? Trodde detta var ett hantverk å att därför så va materialkostnaden låg men arbetet kostsamt... eller? | |
|
Ditec personalen bör nog läsa på lite. Har själv ett Ditecenter och jag kan garantera att matrialkostnaden inte är i den storleken som du fått pris på. Därimot tar den lång tid (därav kostnaden) och om din bil inte är ny så behövs den rubbas innan man kan börja Ditecbehandlingen. |
|
|
Okej Men dom tabbade sej lite i "kundhanteringen" och gav mej rabbat på ca 20%. dock så sa dom att dom i det läget gick +/- noll. Vet inte om man har nått för att argumentera mot sånt.... men... just när dom kläcker ur sig sånt blir man less som kund. |
|
|
Ring 087110687 då får du iaf tillgång mig veterligt sthlms bästa diteccenter av de jag provat. Tragiskt att de inte kan ge dig bra support där du var. Ditec är värt sina pengar speciellt om du ska ha bilen länge och inte vill göra jobbet själv. Mvh Asken |
|
| Okej. men numret där går ju till en "vanlig verkstad". Ser inte nåt om ditec där | |
| Sorry! 086650810 skall det vara det andra nr går till min hovmek:) | |
|
v800: Blev det nåt lackskydd? Jag funderar på att lägga på Ditec på nya 325:an och undrar om det är värt det. Jag är i dagsläget inte en "slö tvättare" men nu när man får skåpbil och inte längre har en rolig bil att tvätta så är det ju inte lika kul längre.. Jag har dessutom bilen utomhus hela året, så det blir ju en del skräp från träd en och annan skit från flygande råttor.. /H |
|
|
Hej Yes jag körde ditec lackskydd + glastec glasskydd, glasskyddet funkar, det ser man tydligt när det regnar. Jag blev lite skeptisk till lackskyddet dock. Det är en 02:a så den har några år på nacken, lackskyddet blir säkert bättre på nyare bilar. Den såg himla fin ut precis när dom lackskyddat den, men å andra sidan så kan ja inte se nån skillnad mot om den genomgått en vanlig automattvätt, tyckte den var i princip likadan. Å så fort den blir liiiite dammig (nere i parkeringsgaraget) så ser den lika ful ut som innan. Med andra ord så tycker jag inte det var värt det. Jag gillar i o för sig inte heller färgen och det var nog så att jag hoppades på att lackförseglingen skulle ge en ny dimension till färgen men icket.... visst den skyddar säkert mot repor men efter att jag åkte en tur på 65 mil och tillbaka för ett tag sen så hade den extremt mycket stenskott fasiken överallt. Antingen är de ja som har höga krav eller så verkar de inte va nån mening alls med lackskydd Killarna på ditec sa bara att "ja stenskott kommer man aldrig ifrån" (?) ja men vafan kommer man ifrån då??? 3 lax åt skogen, j**** sk** |
|
|
...nej, lackskydd skyddar inte mot repor o stenskott, duh... Förenklat sagt, lackskydd är ett tåligt vax, som håller längre, så att man slipper vaxa. Bättre vattenavrining, skydd mot oxidation, UV, och i viss mån skydd mot diverse smuts och salt. Smutsen fäster inte så hårt vilket underlättar vid tvätt. Och om du inte tycker om färgen på bilen från början, ja vad väntar du dig, det var ingen omlackering du gjorde. |
|
|
Ne ja förstår att de inte kan likställas med en omlackering. Dock så när man är ute och kör runt på ställen som parkeringsplatser så blir man lätt lite fundersam när man ser två stycken nytvättade bilar, exakt samma färg och bilmodell. Båda är nytvättade, dock ser de ut som om en av bilarna har 1 cm tjockt klarlacklager utanpå lacken som ger en otrolig lyster och djup i lacken. Kanske detta är nån slags pearl-effekt som är tillagd då... Ja har metallic på min bil så de vet ja hur de ser ut.. De är nåt annat ja tänker på. Min bil ser mest ut som en tråkig mattlackerad asfaltsmatta förutom de första 2 timmarna efter en tvätt. |
|
| vad är det för färg du har o hur gammal är den? | |
|
När man kör Ditec på en bil som rullat några tusen mil och tittar på fronten så bli man lätt förskräckt...Det ser ut som bilen fått hundratals nya stenskott. Detta beror på att medlet dom använder är ljust och det lyser upp alla små stenskott vilket syns speciellt tydligt på en mörkare bil. Det fösvinner dock ganska fort när man kört ett tag och tvättat bilen någon gång. Personligen så har jag generellt varit nöjd med behandlingen på de 4 bilar jag gjort men 2 av bilarna blev riktigt riktigt bra medan de andra 2 bara var bra. ___ //Ulf |
|
|
Vad kostar en omlackering på en 3-serie touring 02:a ? :) Behöver inte va metallic... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.