|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft problem med att öppna med fjärrkontrollen den sista tiden. Är jag ett par meter ifrån så funkar den, men vid typ 5m så händer inget. Trodde först att det gick att byta batteri, men det ska visst enl. instruktionsboken vara batteri i fjärrkontrollen som laddas upp vid körning. Bilen har stått sen i höstas och jag har inte kört några längre sträckor nu i vår. Någon som känner till om bilen måste vara igång för att batteriet i fjärrkontrollen ska laddas?. Tänkte ev. koppla på en gammal tel-laddare, om jag nu kan lista ut var på nyckeln. Såg att det var lite smuts i spåret på nyckeln, så första steget blir väl att göra rent det. | |
|
Nyckeln laddas induktivt, jag tror bilen måste köras för att det ska ske. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kör en 20-25 mil då är den rejält laddad. Går inte att ladda nyckeln på annat sät än i tändningslåset. Kan också vara knas på nyckeln inträffar ibland, ny nyckel ca 1kkr. Asken |
|
|
Tack för tipsen, Asken, ErikW. Det är inte ofta man löser problem med att köra en långtur, men jág ska ge batteriet i fjärkontrollen en riktig chans att ladda upp. Funkar inte det så får jag väl ge reservnyckeln en resa på 30mil också. Ska in med bilen till BMW på Ons, ska be att de kollar upp saken. Glad Påsk! /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.