|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
En sak är ju säkert. Och det är att det är ett unikt bygge, så på så sätt har du ju lyckats uppnå ett av dina mål! Bra jobbat! Fanns de några andra Z3/Z4or på mässan som någon tog kort på? |
|
|
Jag ska lägga upp bilderna jag tagit så ska ni få se lite udda lösningar på saker och ting. Till alla er som klagar på Kalle säger jag bara, gör det bättre själva!! Han säger ju t.o.m att bilen inte är 100% klar ännu. Många detaljer på hans bygge håller hög finish. D:son, din bil blev skitsnygg. Slutligen en fråga till er båda. Hur har ni gått tillväga med baslådebygget mellan stolarna? Gjuten glasfiber? är det någon av er som kan tänka sig att bygga en till låda mot betalning? Mvh Henrik |
|
|
Bilbyggen kräver budget,tid samt kunnande.... Om man nu vill jämföra olika byggen/byggare så kan ju dessa tre (eller fler) parametrar tas med i beräkningen. |
|
|
Tack för dom positiva kommentarerna! Inget kul att närapå slita ihjäl sig och lägga varenda spänn på bilen och sen få höra att man inte är seriös o.sv.. Dson- Vi verkar ha exakt samma tankar kring byggandet.. att bygga precis som man vill.. inte för att göra andra nöjda (även om det känns jäkligt skönt att få beröm åxå :) Det är ju det som är kul.. vore inget skoj om alla byggde likadant. Är långt ifrån stolt över allt på bilen nu, men hoppas kunna fixa till finnishen på det mesta inom snar framtid. Och jag tyckte helhetsintrycket var såpass bra att det dög att ställa ut iallafall. Att klä om en hel inredning t.ex var första gången för mig.. och det var ingen barnlek, därför blir det lite skavanker o.sv. Samma med lackeringen.. har bara jobbat i två månader som lackerare så det finns nån liten skavank, men tror ändå min låg på övre halvan av skalan efter att sett många andra skräckexempel på mässan :) Soda- Jag har byggt lådan av det förvaringsfack som finns där original.. tog väck locket och plastade fast en MDF ring och sen plastade jag upp formen som jag ville ha den o.sv o.sv. Byggde helt efter vad som skulle se hyfsat bra ut och inte efter några anvisningar för högtalaren.. men det låter helt ok faktiskt.. satte magneten utåt för att tjäna några liter lådvolym. Just nu har jag det rätt körigt men kanske kan höras längre fram om det. Komemr dyka upp byggbilder på min sida senare också.. så kan du bygga själv istället ;) Lycka till i så fall! MVH Kalle |
|
| djacces såg din bil i bilsport igår.. vissa grejjer såg faktist bra ut och det är ett jävla jobb med bakluckan du gjort.. men jag gilalr inte riktigt fronten annars var det ett bra bygge med många trevliga detaljer | |
|
Å fasen.. så den är med i nya numret? Trött jag blir. Får min eftersänd så den kommer inte förräns måndag :( Jaja.. var det vettigt reportage då? Tack för synpunkterna! |
|
|
Min första tanke när jag såg bilen va oxå "Varför i hela världen köper man en BMW och slänger på Hondadelar? Varför inte köpa en Honda me en gång?" ..och Pegeout? Men samtidigt måste jag hylla ditt mod! Det är ju ingen vanlig bil och boltons verkar det ju knappast flöda om. Den konstruktiva kritik jag kan ge är att jag tycker det glipar för mycke mellan huv och skärm.. men de hade du säkert hört redan? En sak jag inte förstår är varför du behöll orginalstolarna och slängde ut pengar på dom? En parkbänk hade vart mer styling än dom.. Z3;ans sportstolar sitter snyggare - känns bättre och är långt snyggare! Sen finns de ju alltid lättviktsalternativ.. Orginalstolar e nåra tunga as.. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
| djaccess jo det var ett skapligt reportage.. vad har du gjort på bilen nu då?? är den ens kvar?? | |
|
Min första tanke när jag såg bilen va oxå "Varför i hela världen köper man en BMW och slänger på Hondadelar? Varför inte köpa en Honda me en gång?" För att i mina ögon är en bmw inget heligt utan vilken "skitbil" som helst och jag är bilbyggare och gillar att bygga bilar, och inte styla med boltongrejer eller tex M-prylar på en 1,8. Jag vill BYGGA :) ok? Är medveten om lite inpassningsproblem, som finns av olika anledningar.. vissa kommer åtgärdas nu under vintern. Håller inte med dig om stolarna dock.. tycker dom blev kanonfräscha.. vet dock inte vilka du menar att jag skulle satsat på istället.. M-stolar eller? Dom är ju stiliga, men kostar säkert långt mer än vad jag lagt ner på dom här.. och dom skulle ändå fått lov att kläs om också.. för dyrt alltså. Och nån form av lättviktsvariant i racestul skulle ju knappast passa i den här bilen.. det här är ju en glidarbil. MVH |
|
| djacces... har du funderat på störtbågar.. bilen ser helt naken ut utan | |
|
Jo jag har tänkt tanken.. men det blev inte så.. mest för att dom enda jag hittade var så orimligt dyra. Och nu har jag ju en plastad baslåda där bakom så den får man ju bygga om helt i så fall.. vilket inte kommer ske. Det får vara som det är. MVH |
|
| vad har du mer för planer för bilen.. ska du bygga om något mer?? | |
|
Hey.. be cool.. KONSTRUKTIV kritik mannen! Varför jag drog upp stolarna va för att jag SJÄLV köpte mig en Z3 i oktober och va VÄLDIGT missnöjd med hur man gled omkring i orginalstolarna. Jag har skrivit om det här på forumet.. Jag bestämde mig för att byta ut dessa mot vad JAG trodde vara M-stolar.. men det hette tydligen bara sportstolar. Nu vet jag inte hur vida din vikt är normal eller inte men jag själv väger inte mycke och jag tyckte både funktion och form tilltalade mer på en bil av denna sort.. i orginalskick. När jag såg DIN bil blev jag förvånad för att du inte valde att klä om ett par sportstolar ist. ..men det är ju upp till DIG. Alltså.. JAG tycker både form och funktion är bättre i sportstolarna! Dom kostade inte en förmögenhet att införskaffa heller. Varför jag "klagade" på din huv var för att jag äntligen vart glad över passformen på en bil själv. För några årsen gled jag runt i en Ford Probe och den glipade både här och där.. De va la då jag blev allergisk mot glipor. Jag tycker du gjort ett modigt och SNYGGT jobb i övrigt. ..och du.. konstruktiv skall inte förväxlas med negativ kritik! Keep up the good work! När du väcker känslor med ditt bygge, så vet du att du är på rätt väg! "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Var inte meningen att låta otrevlig.. det är lätt att det bli missförstånd så här.. men lite smileys fixar ju till det :D Hehe. Jag tolkade din kritik om hondagrejer osv lite fel och du tolkade nog mig "argare" än vad jag var. Håller med att stolarna är lite väl "platta" men nu blev det här lite av ett impulsbygge sonm skulle gå snabbt och rymmas i min CSN budget, så det blev som det blev.. och dom funkar om man tar det lugnt i kurvorna ;) Inpassningsproblemen är nåt riktigt trisst.. stötfångaren ändrade form när jag körde den i ugnen efter lack.. tänkte mig inte alls för tyvärr. Glasfiber ska man ju inte värma mer än nödvändigt. Så den passar som skit därav stora glipan mellan den och huv och att det är snett på sidorna mot huven. Orkar inte göra om allt men ska försöka värma tillbaks en del iallfall. MVH Kalle |
|
|
Snyggt jobbat, kanske lite för mycket för mig på vissa ställen, men ändå snyggt. En fråga bara, när man skall sälja en sådan här bil efter ett tag, vad får man betalt för den? Mindre än original? Samma? Mer? Mycket mer? Jag menar.. det är ju VÄLDIGT mycket jobb det rör sig om och säkert också mycket rena pengar. Får man något av det tillbaka? / Fredrik |
|
|
En fråga bara, när man skall sälja en sådan här bil efter ett tag, vad får man betalt för den? Mindre än original? Samma? Mer? Mycket mer? Jag menar.. det är ju VÄLDIGT mycket jobb det rör sig om och säkert också mycket rena pengar. Får man något av det tillbaka? Är nog precis som du säger.. vissa värderar den lägre än en standard fastän den här är tokfräsch och har extraprylar för hur mycket som helst. Så tänker nog en köpare som letar efter just en Z3. Sen tror jag det finns dom som bara letar runt efter nåt kul och stöter på nåt i den här stilen och kan då betala mer än en i originalskick för att få en "one of a kind". Men nerlagd tid får man aldrig igen.. det har jag lärt mig :) MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.