AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.129

Många Z3:or på Elmia

Sida 1 av 2
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Var på Elmia-mässan igår och konstaterade att det var väldigt många ombyggda och stylade Z3:or utställda. Jag fotade en hel del och kommer att lägga upp bilder på smarta och ovanliga detaljer inom kort.

Mvh Henrik
Us
13
User z3
Z3 coupé 3,0i -01
Låter bra vore kul att ta del av lite idéer för oss som inte var där
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Ja var ett par z3:or synd att dom inte hade någon stylad z4 som man kunde ta lite ideèr av. Men jag såg ialf min drömbil Ford GT 40...så jäkla nice alltså: Tog ett par bilder med mobilen (inte världens bästa kvalitè dock):

Länk

Länk

det fanns en del Z3.....Sen fanns det Z3c med en SAAB motor i me.....!!!
Här är bilder på min iallafall.. vet inte om allt går hem hos dom av er som är BMW frälsta eller vad man ska säga, men jag ville göra sveriges första OMBYGGDA Z3:a. Det vill säga ta väck allt som jag tycker är fult på originalet och ersätta med modernare och snyggare saker.
<a href="Länk
Jepp, ett par Zätor fanns det.
Länk
Länk

///Micke
Min cabrio Länk
djacces...gillar ditt förra bygge och tror säkert at din z3 kommer bli snygg men just nu gillar jag dne inte så mkt..vad ska du mer göra på den ????
Hmm... ja den står ju på Elmia just nu totalt ombyggd och nästan klibbig i lacken, så tanken från min sida är att den är hyfsat klar som den är ;)Tänkte du på nåt speciellt med den?
Tanken är inte att "bygga sönder den" och ha skärmar och skit högt och lågt utan göra en i mina ögon ultimat cab.
Kan dock tillägga att den kommer få en ännu showigare lack under sommaren när allt satt sig som det ska o.sv.
nja det saknas störtbågar som jag tror skulle höja känslan en del...samt nåt mer men kan itne riktigt sätta fingret på de...är det 1.8/1.9 karossen elelr är det 2.8 karossen?? kommer nog bli riktig snygg med ny lack och så
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag hoppas alla ombygda Z3:or (även andra och icke ombyggda) dyker upp på BMW Spring Break 6 Maj på Matorp.

Så även en som inte hade tid och möjlighet att besöka Elmia får se dem.

Z3MPOWER
djacess, du får ursäkta men enligt min åsikt har du totalförstört en mycket vacker bil.

/Fredrik
z3mpower: Hinner jag bara klart med motorn så kommer jag.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Smaken är som baken.
Jag är säker på att djaccess har lagt ner sin själ i projektet, men att trycka dit Hondaprylar på en BMW ??!! Oförlåtligt.
Hahaha.. ja VISSTE att det skulle bli såna här kommentarer.. men dock enbart från "bmw-bestatta" :)
Alla andra som jag pratat med tycker som jag att Z3ans bakljus ser hemska ut i jämförelse med Hondans.
Men just det där med att stoppa Hondasaker på en BMW visste jag skulle komma upp.. och jag förstår det på ett sätt, men samtidigt.. vad är det för heligt med en gammal BMW?! :)
Jaja, hoppas ni tar det rätt.. jag ville bara bygga en i mina ögon snygg bil..
hoppas man inte är "hatad" för det ;)

är nog lite för mycke s2000 på den så vf inte köpa en honda s2000 direkt istället för att bygga om en bmw som du tycker är ful??
Z3
43
Z3_turbofreak
Z3 3.0 roadster -00
E46 M3 -03
hade det gjorts seriöst med bra passform så hade det vara en sak, hade du lagt lite mycket tid som på calibran för den var riktigt snygg så hade det kanske blivit bra.

Men runt fram lampor var det inte bra, huven gick ner i ett stort håll i fronten, tyget runt stolarna satt inte bra, stolparna för bågarna var kvar men inga bågar. m.m. Mycket detalj jobb kvar innan den blir bra.

Jo jag hade hellre köpt en S2000 direkt som utgångsobjekt, men nu bytte jag till mig den här på lite omvägar.. och kunde inte hålla fingrarna i styr ;)
Men du verkar inte förstå varför jag lägger ner hundratals timmar och hela min själ i en gammal bil. Jag vill ha nåt som ingen annan har.. INGEN annan.
Köpa en snygg originalbil är inget för mig.

Och att anklaga mig för att inte byggt det seriöst tycker jag är att säga lite för mycket.. om du bara visste hur mycket jag lägger ner i mitt byggande..
håller dock med om att det är en bit kvar tills alla detaljer är 100% men så är det alltid inför Elmia.. även Calibran var så på Elmia.. och säkert 80% av alla andra byggen där.
Och det här bygget har bara tagit 300 timmar plus att jag haft 15mil till garaget så jag är jäkligt nöjd att fått till det så bra. Och gjort ALLT själv.
Passformen kring bakljusen är fan perfekt..Stolarna likaså. framljus är inte 100 p.ga tidsbrist.. det vet jag, lösningen med huven nerfälld i stötfångaren är ju en smaksak. Inte dåligt för att det inte faller alla i smaken tycker jag.
Det är alltid lite mer jobb att få en Peugeotstöt och Hondalampor på en BMW att lira helt 100 än att bulta på nåt man köpt på realcar också ;)

Z3
43
Z3_turbofreak
Z3 3.0 roadster -00
E46 M3 -03
för det första är passformen på stolarna inte perfekt, inte på bågarnas avsaknad heller.

Man kan bygga något som ingen annan har och samtidigt få det snyggt.

Att skylla på att det är kofångare och lampor från andra bilar är dåligt, det betyder att du inte klarar av det du försökt med.

Jämnför med D:son's Z3 som stod i hall b, den bilen har inget från realcar utan allt är custom byggt och det är så bra detaljer att det inte syns vad som är gjort. Så kom absolut inte och säg att alla andra köper sina delar bolt on.

Dessutom finns det inga delar till Z3 på realcar. Borde du sett när du var där och beställde honda delar ;)
Haha.. ska försöka ta dina påhopp med en nypa salt.

Måste kolla på stolarna nästa gång i garaget och se vad du menar.
Och bågar var tänkt från början men som jag skrev har jag inte kunnat göra allt jag velat på den här korta tiden jag haft på mig.. målet var Elmia.. och hinna så mycket som möjligt innan dess.

Jag skyller inte ifrån mig.. det är jag som byggt allt och det står jag för.
Den fronten skulle på. Pnkt slut. Och det har var ända sättet (Att fälla ner huven)
Och att du tar åt dig av det jag skrev om realcar får du stå för ;)

Tycker "Dsons" bil är helt ok! Inte i min stil men verkar helt ok byggd..
mer än så finns ingen mening att säga om nån som inte ens har med den här diskutionen att göra.
Hur som helst har vi byggt dom två bilarna med helt olika mål och syften så att jämföra så är ingen vits.
Lovar att hålla mig borta från era träffar iallafall så ni slipper må dåligt.. hehe

Tyvärr hade realcar slut på Hondaplast när jag var där så jag fick ta det från Dan Mobility istället ;)

svårt att bedömma nu när bygget inte är klart men måste säga att ja gilalr din calibra mer..har sett den live och den var jävligt snygg..din z3 är inte så jätte fin men det kanske den blir när den är klar.... men som sagt smaken är som baken
Kul att ni gillar min bil men blanda inte in mig i det här. Det mesta på min bil hänger på trekvart och jag har dessutom inte min motor klar. Huvudsaken är väl endå att man går sin egen väg och skiter i vad alla tycker och tänker. Jag har byggt/bygger enbart för min egen skull och ingens annans. Jag säger inte att det är lätt men jag tvivalar inte en sekund på att jag kan bygga en fun eller kooz bil för att plocka pokaler med, men hur ser dessa rymdskepp ut? Nej min stil är cleant helst skall det se fabriksgjort ut. det vulgäraste på bilen är nog huven men tror den kommer fylla sin funktion. Blev faktiskt glad när folk på mässan sa "ähh bara en z3 med kolfiberhuv" då tänker jag att jag har lyckats. Sen var det en och annan z3 ägare som stod och klia sig i huvudet och undra vad har han gjort här och där så ser inte riktigt min ut. Då njuter man när tillochmed kännare har svårt för att upptäcka detaljerna.

Mvh D:son

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.