AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.738

Snart ny ägare till 325i E90

Sida 1 av 2
Hej!

Efter att ha ägt Saab en lång period byter jag nu till BMW.

Snart (Tisdag) kommer jag att skriva på en beställning på en Le Mans blå BMW 325i E90 med M-paket och komfort paket + sollucka, bixenon, HiFi ljudsystem,alarm och 18". Tänkte ha Nav men skiva ingår ej :S tyckte det blev för dyrt med skiva :'(

Nu är det så att jag tänker ändra lite på bilen och hade några frågor.

1. Trimning, finns det?
2. Låg nivå adapter för stereon?
3. Kan man ha vanliga (ej run flat) Vinterdäck?

Tacksam för alla svar! kom gärna med andra förslag jag kan göra med bilen (ej allt för dyra) :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

MEnar du att DVD-skiva till navigatorn inte ingår om väljer att kryssa i för navi? Naviskivor finns annars att köpa på eBay till bättre priser än BMW's.

1. När det gäller trimning så går det väl alltid att göra men lär kosta många kronor per hk.

3. Det går att använda vanliga däck.

___
//Ulf
Ser ut som det blir en fin bil! Sollucka tycker jag är ett väldigt trevligt, om än väldigt ovanligt tillval. Det ökar rymdkänslan i kupén på något sätt, förutsatt att du har skyddet tillbakadraget.

Ska du trimma så är det nog kompressor som ligger närmast till hand, men då blir det å andra sidan ganska dyrt + att det kan komma att bli problem vid framtida besiktningar. Det är inte billigt att trimma en sugmotor, är man ute efter att trimma är det ju helt klart en nackdel gentemot turbobilar.

Det går bra att köra med vanliga vinterdäck, det är inte helt ovanligt att även sommardäcken byts till vanliga pga att RF-däcken inte är lika bra som motsvarande icke RF-däck.

/Erik
Tackar för alla svar.

Soltak var ett måste för mig... tänka sig +25 grader ute 18 grader i cupen och vvarm luft strömmar in från soltaket :) Vilken dröm =).

Ska kolla upp priser på Ebay... men är inte allt på tyska där?
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Finns väl annars skivor på blocket som inte är allt för dyra.

328 [Avställd]: Länk
318: Länk
/Daniel
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Får inte kliman spel om man kör med solluckan öppen och det är varmt ute.
Den vill väl hålla sina 18 grader men pumpas hela tiden på av varmluft från
solluckan.
Måste ju gå på¨högvarv hela tiden
men det är bara en fundering har inget belägg för detta....

Underbart utrustad E90, helt rätt specad, lägg till El-gardin till bakrutan/manuella till sidorutorna, bra insyns/solskydd samt ett perfekt sätt att säga adjö "gäller bak" Jag använder den ofta=)

Byt till svart/röda bakljus, i stället för standard.

En kompis klarar inte av bilar utan taklucka, så trodde inte jag att jag var, men när jag hamnade bakom ratten till en 540iA-95 utan lucka, kände jag mig instängd, så kan det gå när man vänjer sig vid lucka=)

Mvh Stephan
Stephan.

Hade planer på att tona rutorna (Solfilm) efter att ha fått bilen :).. kommer nog bli fint ;) Svarta har jag sätt, men röda? hur ser dem ut?
Programmer.

Nej ingen DVD skiva ingick vid köp av navigation, skivan kostar 3500 kr extra! tyckte det var helt sjukt att det var så. =(
Kan även rekommendera comfort access samt dsp-stereon.
Att ha nyckeln i fickan är faktiskt skönare än vad jag trodde, och stereon är riktigt riktigt bra!

Välkommen till 325 E90 familjen!

Du kan mycket väl ha icke runflat på vinterdäcken, tänk på att det inte finns nått reservhjul så du bör köpa till Mobilitysystem 2, innehåller kompressor och lagningsvätska.

Sollucka ska jag nog ha på min nya, det blir ju även lite ljusare i kupén med lucka.

Keep Your Distance!
Tackr tackar :D jag läste i något forums inlägg att bilen kommer visa punktering med vanliga vinterdäck?

Kan man ha ljus interiör i M-paket om man inte valt till skinnstolar?

Känner du till om det finns lågnivå adapter till bmw?
Ja, den visar om du får punktering. Den kommer inte att ständigt visa punktering bara för att du har vanliga vinterdäck på.

Interiörfrågan vet jag inte riktigt men det borde väl gå att ordna.

Lågnivåfrågan kan jag inte heller, men det finns ju aux ingång i facket under mittarmstödet.

Keep Your Distance!
låter som en snygg bil men som sagt så ska du välja till dem rödsvarta bakljusen och skinn hade ju oxå varit trevligt
Hehe då blir det lite allt för tight ekonomisk ;) hade tänkt ignetligen bil runt 300" men det har blivit lite allt för mycket endå ;)
När det gäller interiören till m-paket tror jag det är alcantaran eller skinn som gäller, alltså ingen ljus "non-skinn" variant :-)

Fakerin.... är det du från saabcarsonline :D du har oxo blivit bmw(are) :P
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Hmm Kalas bra val på kärran men lägg påtonade rutor blackline och kromade ändrör.
Men dessa går att fixa till i efterhand men om du ändå står i beställningstagen!
Komfortaccess och isofix fästen kan vara ett bra val.

"Z4 love it"
Tackar kenta för förslagen.. kromade rören har jag valt :D men tonade rutorna kanske kan vara en bra ide att ta direkt från fabrik.
Isofix fästen? är det ngt med barnstol? har ju inga barn och kommer itne ha på länge.. blev precis 22 :)
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
kez_style inget val man själv skulle kryssa för i första läget utan barn men
barnfamiljerna kommer gå till nästa bil den dagen du vill sälja bilen om
du inte har isofix fästen!!!???
Oavsett om du har annnan bra utrustning så tar de barnvagnen till nästa bil.
Så BMW handlaren ger extra för att du har dessa "värdelösa" fästen i bilen.
Så 900:- är kanske mer värt än man tror enligt min vän på BMW.

"Z4 love it"
du har nog rätt där faktiskt... ska nog välja till det :) det ä ju bara 900 kr till :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.