AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.992

strålkastarinställning eller?

Pe
68
Peter 750
750iA -95
Hej!

Fick äntligen mitt Facelift kitt från Tyskland i Fredags.Tråkigt var det att dom slängt ner två st höger sido blinkers..Stabilt jobbat!!
Monterade ikväll det jag kunde... Blev ju skitsnyggt,en helt ny bil.
Dock när jag skulle lossa fram blinkersen,skruvade jag först på fel skruv. Denna skruv gjorde så själva innanmätet vid halvljuset rörde sig fram eller tillbaka,hur ska den stå?Verkar ju inte vara en höjd justering i alla fall.. Har så jag kan ställa ljusen inne i bilen..
Någon som vet vad jag pillat på? Hur ska dessa skruvar stå`??

Tack på förhand..mvh Peter.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Kör upp mot en vägg och kolla hur lysena står och ställ in det felställda efter det du inte skruvade på. Om du nu inte skruvade på båda.
Yn
164
YnottonY
745i -02 e65
Peter
Var sitter denna knapp för justering av lysena?
Har inte sett någon på min 750 -95

/ Tony

Jag tar alltid den långa vägen hem.......
Pe
68
Peter 750
750iA -95
Ja jag skruvade liksom på båda!! Men höjd inställningen verkade inte ha ändrats..finns ett hål ganska presis bredvid det som man använder då man ska skruva loss skruven som håller blinkers glaset fram.När man skruvar där rör sig halvljuset fram eller bakåt..Skulle va kul att veta hur det funkar..
Peter.
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Här är en Länk

Har du invändig ljus-justering bör den stå så ljusbilden är i sitt övre läge innan du gör en grundjustering. Justerhjulet längst ut mot skärmkanten är för horisontaljustering och det andra för vertikaljustering.
Xenon lampor har alltid automatisk ljusbildsjustering, (lagkrav).
En grudjustering behöver dock göras även på dessa. Ljuset ska vara på i ca 80s innan justering görs på dessa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.