|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
hampe m3 |
LexCom, 3,0 gör det iallafall utan problem. mvh hampus |
|
Det gör dom INTE utan problem...man får allt pressa bra länge...Om ja skulle köra varvstoppet på min skulle den nog göra närmare 300hm/h på mätaren, utan vidare 280 iaf...Men de segare bra efter 7000-7200 där. Då måste de va medvind, nedför, hemlängtan o skitnödigt o hela köret. Likadant på min förra...hade 275ca..men aldrig varvstoppet. Bilen:Länk /Henrik |
|
|
Den teoretska toppfarten för en M3 3,0 ligger på 274 km/h vid varvstoppet. |
|
| ... Såvida varvstoppet inte är flyttat högre än 7400 rpm :) | |
|
har haft snudd på 280km/h på mätaren men inte varvstopp på min 3.0:a.. Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
|
Niklas: Det är ju ett täcken på att mätaren visar fel. Eller hur!? Många har säkert haft 280 på mätaren men det betyder ju inte att det är 280 äkta km/h. 7000 rpm = 260 km/h 7200 rpm = 267 km/h 7400 rpm = 274 km/h (varvstopp) Såvida man inte har ändrat på rullomkrätsen ;) |
|
|
LexCom: Ja den kan säkert visa fel, det gör de flesta mätarna... Min bil är chipad och har uppflyttat varvstopp till 8000varv tror jag att det va.. Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
|
Niklas: Då e det ju inte så konstigt, vid 8000 rpm skulle bilen gå i 297 km/h ;) Någon som vet vad M3 3,2 har för utväxling på 6:e växeln?? Skulle vara kul och veta den teoretiska toppfarten även för den. |
|
|
Jag tycker att M3-or är snabba bilar men att jämföra med sport hojar :) Måste berätta en rollig grej,innan jag köpte min bmw hade jag en s40 t4.En kväll körde jag hem från jobbet och paserade en sport hoj som ståd stilla vid ett trafikjlus,jag körde 120-130 när jag flög fårbi han 5sekunder senare blev jag omkörd på bakhjulet;)Länk Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.