|
|
|
|---|---|
|
tjooo.. Tänkte höra med er om det finns en färg till e38or som heter "silvergrå" ?.. Ni vet inga bilder på denna färg? Det är väl ingen matt grå lack? Var intresserad av en e38 men säljaren har ingen bild och jag bor 120 mil bort.. så ville kolla med er hur denna lack ser ut? Jo en annan sak, går att enkelt kolla via chassinummer lr något för att se om e38 har Steptroniclåda lr den gamla "plastkule" lådan? Mvh | |
|
Tjena.. Anser att min bil kan kallas "silvergrå"... Bilder finns under "mina bilar". //Henrik |
|
|
Be honom titta vad färgen heter på riktigt om du vill ha exakt nyans. Det finns ungefär en miljon olika "silvergrå" i BMW sortimentet. Har själv "grafitsilber metallic" på min E32. Det är de små skillnaderna som gör helheten.. |
|
Scheckheft |
Hej Angående färgen: nej, det finns inget som heter silvergrå hos en E38. Be ägaren titta i motorrummet, där står färgkoden. Ingen idé att spekulera i färgen då det fanns ett antal silver- och grånyanser som skulle passa in. Årsmodell på bilen? Angående växellådan: finns inget som heter steptroniclådan. 750 hade 5HP30 "plastkulelådan" under hela produktionstiden. Steptronicfunktionen till denna låda kom redan hösten 95. From 9/96 sitter det en 5hp24 låda i 740. Be honom om chassinr för att kolla när bilen tllverkades och vilken låda som sitter i. Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.