|
|
|
|---|---|
|
idag hitta jag till min stora fasa rost på min ena skaärmkant bilen är en 2002 ..har bara haft den i 2 månader svårt att veta om bilen varit krockad snälla hur går man tillvägga....finns hjälp att få hos Bmw köpt bilen privat mycket Tacksam för svar mvh en orolig | |
| Japp, visa upp den för BMW så går det på garantin. spelar ingen roll om den är köpt privat så länge bilen inte är mer än 6år gammal. | |
|
Tack för svaret.....men om Bmw kan hävda att skärmen bak varit utsatt för en skada och en icke Bmw verkstad gjort reperationen brukar de vara besvärlia? |
|
| Tja det kan ju bli lite besvärligt, det är svårt att svara på utan att ha sett rostskadan. Det bästa är att visa upp den och se vad dom säger. Beror lite på hur dom resonerar på just den BMW-verkstan du tänkt åka till så åk gärna till mer än ett ställe om dom krånglar. | |
|
vet du om det är vanligt med rost på insidan bakskärm är skärmkanten hela vägen ...men konstigt eftersom det bara är på ena sidan |
|
| Om du själv vet att skärmen inte varit skadad på nåt sätt så stå på dig! BMW brukar vara väldigt generösa med rostlagning, jag vet för jag har jobbat som lackerare hos BMW i Malmö:) | |
| Nej det verkar inte vara så vanligt, är i regel mest i kittskarvarna i dörrar, huv och baklucka. | |
|
tusen tack känns mer positivt nu bara ägt bilen i 2 månader och såg det först idag så jag har ingen aning om den varit krockad eller skadad ....får åka upp och höra på tisdag när Bmw öppnar tackar för visat intresse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.