|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har kommit så långt att jag förstått att pumpen går, min 740 E38 startar men dör igen efter några sekunder. De måste ju betyda att den inte får soppa? Kan de vara så att pumpen inte orkar pumpa tillräkligt eller e de helt enkelt bara filtret som är igensatt? Bilen började rycka och sen bara dog under färd. Är det nån som kan svara på detta? MVH Richard | |
|
Filter är aldrig fel att byta. Plus att det är MYCKET billigare än pumpen. Pröva med filtret först. Känner du dig hård kan du ju alltid skruva ut pumpen ur tanken och sänk ner den i en bunke bensin och tvångsmata den med 12 volt och titta om den verkar frisk. Samt även titta hur den beter sig när den måste pumpa ut tryck. Gör du detta så måste jag säga SE UPP MED GNISTOR.. Jag höll på att elda upp hela garaget när jag testade spridarna till min 750... |
|
|
Är du lite händig så plockar du lossa returen från fuelrailen och drar en slang ner till en hink istället, sedan byglar du soppapumpsreläet och kollar hur mycket soppa det blir i hinken på en minut. Gissningsvis bör 740 pumpen orka med iaf 1,5 liter per minut med normalt bränsletryck. //Magnus |
|
|
Om det inte finns bekymmer mellan reläet och pumpen så funkar denna metod bra.. Enklare än min teori också.. Men jag har äen sett att pumpar KAN pumpa rätt mängd utan mot-tryck med mot-tryck så ger dom inte ett skvatt.. Några öl och lite whisky har väl inte gjort nån till en sämre mekaniker?? =P |
|
|
Så länge man mäter det som kommer på retursidan belastas pumpen med normalt bränsletryck samtidigt som man själv bara behöver mäta på soppa utan något verkligt tryck. Det är det som är det smidiga med att lossa returslangen och trycka dit en egen slang där och mäta vad som kommer ur den. :-) //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.