|
|
|
|---|---|
|
Behöver tips angående basljud. Jag har en tolvtums DLS bas i skuffen på min E30. Hur får man mer ljud till kupén utan att behöva skära sönder för mycket? Tacksam för svar // Mel | |
|
enda sättet är ju att sätta den mot ryggstödet, och rikta basröret (om du har basreflex) in i kupen antingen genom skidlucka eller hatthylla. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
jocker18@home.se |
jag gjorde ett stort basreflexhål i hatthyllan, det behöver nödvändigtvis inte bli fult, utan välj ett snyggt rör helt enkelt, då blir det faktiskt snyggt WmB SoundZ |
|
basreflex bygger på att både port och element skall sitta på samma yta. Inte bra att bara leda in porten i kupen. Fast du kanske menar att du tagit upp ett hål helt enkelt. Mulle |
|
|
Jag öppnade upp under originalbakhögtalarna och satte i distanser så man lyfter upp dom ca:2cm, på så vis får luften en hyffsat bra luftgenomströmning och det går stor skillnad på min. och man lämnar indredningen i stort sett orörd Rickard |
|
|
gjorde stor skillnad menar jag ju... Rickard |
|
andsson |
Sågade upp plåten under hatt hyllan gjorde två hål i hatt hyllan och satte i två rör blev stor skillnad! |
|
Bygg en bandpasslåda och dra in ett rör i hatthyllan...Då får du in allt ljud i kupén... Annars kanske du får ett sådant fenomen att ljudet i bilen blir mycket bättre om du öppnar bakluckan och spelar. Det hände mig förut... |
|
|
Hade samma problem med min förra bimmer. Det blev en taskig lösning med tolva i klassisk låda och rör upp i hatthyllan det var måttligt bra. Största problemet var ju den f....bannade "hålla bagageluckan öppen" funktionen med två skruvade järnpinnar. Mitt tips skaffa Touring och en Pioneer TS-WX205A otroligt smidig och spelar bra. Om den é ivägen för skidlasset bara att ta ut med ett enkelt handgrepp (eller två). Länk hehe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.