AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
591

Basljud från skuffen till kupén i en E30

54
Bämwen
320iM -89
Behöver tips angående basljud. Jag har en tolvtums DLS bas i skuffen på min E30. Hur får man mer ljud till kupén utan att behöva skära sönder för mycket?
Tacksam för svar

// Mel
enda sättet är ju att sätta den mot ryggstödet, och rikta basröret (om du har basreflex) in i kupen antingen genom skidlucka eller hatthylla.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
jocker18@home.se
jag gjorde ett stort basreflexhål i hatthyllan, det behöver nödvändigtvis inte bli fult, utan välj ett snyggt rör helt enkelt, då blir det faktiskt snyggt

WmB SoundZ
basreflex bygger på att både port och element skall sitta på samma yta.

Inte bra att bara leda in porten i kupen.

Fast du kanske menar att du tagit upp ett hål helt enkelt.

Mulle
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jag öppnade upp under originalbakhögtalarna och satte i distanser så man lyfter upp dom ca:2cm, på så vis får luften en hyffsat bra luftgenomströmning och det går stor skillnad på min. och man lämnar indredningen i stort sett orörd

Rickard
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
gjorde stor skillnad menar jag ju...

Rickard
andsson
Sågade upp plåten under hatt hyllan gjorde två hål i hatt hyllan och satte i två rör blev stor skillnad!
Bygg en bandpasslåda och dra in ett rör i hatthyllan...Då får du in allt ljud i kupén...

Annars kanske du får ett sådant fenomen att ljudet i bilen blir mycket bättre om du öppnar bakluckan och spelar. Det hände mig förut...
Hade samma problem med min förra bimmer. Det blev en taskig lösning med tolva i klassisk låda och rör upp i hatthyllan det var måttligt bra. Största problemet var ju den f....bannade "hålla bagageluckan öppen" funktionen med två skruvade järnpinnar.
Mitt tips skaffa Touring och en Pioneer TS-WX205A otroligt smidig och spelar bra. Om den é ivägen för skidlasset bara att ta ut med ett enkelt handgrepp (eller två).

Länk

hehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.