|
|
|
|---|---|
|
Hej Idag har jag haft en storrengöring av bilen, både ut och invändigt. När man gör det så ser man ju minsta lilla grej. Kollade de inre dörrlisterna som är liksom L-formade. Alla dörrar utom förardörren såg bra ut. Om man pillar lite innanför (under) listen så har det samlats en hel del skit som resulterat i rost. Den listen verkar limmad och för att komma åt måste man dra bort den. Nu är frågan hur man får dit den igen. Är det någon på forumet som rostlagat sin bil just där? Kan inte tänka mig att jag är den ende som fått rost. Hur har ni då fixat med listen? MVH Sven | |
|
Klassigt rostställe för E32.. Bara och peta listen på plats igen. Kräver lite vilja men inte så mycket. //Magnus |
|
|
Alla E32 som rullat några år i svensk saltvinter är rostiga där under listen. När rosten syns ovanför listen är dörren redan kass. Har man ett rostfritt exemplar, köp 4 st nya lister på BMW, ta bort dom gamla, gör rent och lägg på dinitrol, och återmontera dom nya så klarar sig dörrarna. BMW CS #5139 |
|
|
Den yttre listen ser ut att täta ganska bra. Har någon testat att ta bort den inre en bit undertill och köra utan, så det blir lättare att underhålla? /SF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.