AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.168

Startproblem med 325i

Hej har problem med min Helt nyinköpta 325a.
Den går bara runt på startmotorn och har ingen tändning.
Kollade fördelare men ingen tändning finns.
Tänkte att det var en startspärr till larmet som är av typen carguard 950s. Men såvitt jag läst på nätet har inte detta larm startspärr.
Borde det då vara tändmodul eller tänkspole?
Eller kanske något annat med tändning?
Tacksam för svar.
Diva
Kanske dåligt batteri???
Testat med starthjälp?

Volvo s60 eller BMW 3 serie?
Mjo började med att det var lite dåligt. Provade någon gång per dag. Sedan laddade jag det fullt men samma problem.
Har nu vart ut och kollat igen och inte heller tändspolen har någon el till sig vid tändning.
Måste det då inte vara tändmodul (vart den nu är) eller tändningslåset?

Larmet vet jag ju fortfarande inte om det finns spärr på.
Diva
Ja men har du ett defekt batteri så hjälper det inte med att ladda det.
Bilen kommer nog inte starta.
Testa bara med ett anant batteri så vet du ialladall att det inte är det allt hänger på

Volvo s60 eller BMW 3 serie?
Har nu provat med ett annat batteri men ingen tändning för det.
Testade även det so msatte i med andra bilen och heller inga problem.
På onsdag ska jag hämta en ny tändmodul så får man se hur det går då.
Men larmet borde väl iaf någon veta av?
Visa användare
12
Peter Wall
BMW 325 Cab, 1987
Hej du. Jag skulle satsa på att det sitter en startspärr som strular, har varit med om detta flera gånger i gamla bilar, både egna och vänners. Det kan vara ( oftast) så enkelt att reäet som slår av startspärren är dåligt jordat. Jorden är oftast via karossen direkt, det vill säga den plåtskruven som håller fast reläet i bilen är jord för detsamma. Leta upp reläet, skruva loss det, slipa lite i skruvhålet, ta en ny skruv och dra fast det, så skall du se att den får ström. Skulle tro att nästan alla larm, även riktigt gamla har startspärr...min 87:a har det i alla fall....kolla med ngn som monterar just det larm som sitter i din bil, eller gjorde det på tiden det bagav sig, kolla på www.hitta.se, det finns säkert en generalagent för dessa larm i Sverige, och de flesta larmkillar har koll på konkurrenternmas grejer, så att de kan tala om att just deras egna är bättre, och på vad...
Drg skall inte vara svårt atthitta reläet, brukar sitta nära tändspolen.
Vet ej vad du har för bil eller årsmodell, så det är bara att leta.

Peppe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.