AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.259

Varför har 16:9 skärmen slocknat?

M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Jag har precis haft bilen inne för den årligen återkommande uppfräschningen/omlackningen av stötfångarna, eftersom allt för många av mina medtrafikanter i huvudstaden inte klarar av att parkera sina bilar utan att skrapa i bilarna som har oturen att stå i närheten. Naturligtvis så avviker man sedan utan att ge sig till känna efter en sådan incident!!

Då bilen har varit inne på lack och plastreparation så har den (naturligvis!!) laddat ur batteriet. När jag kom för att hämta bilen igår så hade lackverkstaden laddat upp den strax innan, men skärmen visade ingen som helst information. Övriga funktioner som radio och CD fungerar men skärmen var helt svart under resan hem.

Bilen har nu stått över natten med Ctek-laddaren inkopplad. När jag provstartade idag så tänds fortfarande inte skärmen. Skärmen verkar dock fungera för man ser att den släcker ned (ändrar svart nyans) när tändningen slås av. I bakluckan så lyser den röda lampan på navienheten så den verkar fungera.

Någon som har någon idé om vad det kan vara för fel?

M.J.
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
tja m.j. har du nåt nummer man kan nå dej på???du kan ju skicka d till min inkorg på autopower! skulle behöva fråga lite om din uppgradering och ja´g har svårt att komma åt dator hela tiden!mvh 7an
no
347
noah
E65 730D
låter som din skärm är trasig :-(
testa att video module's blå och vit kontakt är i
om du vill kan du ring mig på 08 912885 eller 07089 56008

Noah Brown
M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Eftersom man kunde se att skärmen släckte ned när tändningen slogs av så trodde jag aldrig att det var något fel på själva skärmen, utan ev. i videomodulen som skickar signalen.

Idag tog jag till universalknepet, att bryta strömmen till videomodulen och därefter fungerade allt som det skulle. Slutet gott, allting gott. Nu kan man återgå till att njuta av påskdrinken!!

M.J.
Ga
27
Gangstha
330ci-2001 M-Paket
Lyfter denna tråden då min 4:3 skärm verkar vara helt död, upptäckte det när ja åkte ifrån jobbet idag funkade ju dit. Finns det några typiska fel eller nån som har nåt förslag? alla förslag är välkomna = )

M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Prova att bryta strömmen. Det löser ofta en massa konstiga fel som uppstår.

M.J.
Ga
27
Gangstha
330ci-2001 M-Paket
Okej ska prova det hoppas att det är det som är felet, tack iaf.

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
MJ:Det var samma på min efter att den varit på rep men det var bara att slå på skärmen igen , vilken knapp det var kommer jag ej ihåg men det är bara att prova , det går ju att stänga av skärmen precis som på tv:n hemma och radion funkar ändå.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Dvs: Skärmen behöver inte vara trasig och man behöver inte hålla på att koppla i/ur grejor för att tända den.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag har också varit med om att navigator/skärm har strulat någon gång (helt enkelt vägrat att funka) och den gången var trettio sekunder med batteriet frånkopplat exakt vad som krävdes för att allt skulle pingla igång igen.

Wilhelm Svenselius
Ga
27
Gangstha
330ci-2001 M-Paket
har inte hunnit kolla om det funkar än men hoppas att det räcker att koppla från batteriet bara, tack för svaren iaf.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.