|
|
|
|---|---|
nxv |
Hej, jag undrar om någon vänlig själ här skulle kunna hjälpa mig med en grej. Jag ska köpa en motoriserad skärm till beemern som sitter i det vanliga DINfacket. Jag skulle då vilja (förutom dvd och cd m.m) koppla in en GPS till denna skärm. MEN, jag är inte f*n till att hitta någon GPS utan inbyggd skärm som går att montera till en skärm genom RCA kablar. Vet någon om någon BRA GPSenhet som går att montera undangömt i bilen till skärmen till ett vettigt pris? Mvh. Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
|
Blaupunkt Aspen IVDN-7003 Länk eller Chicago IVDN-7003 Länk kanske kan vara något? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
nxv |
Jo men om jag redan har en skärm? Det måste ju finnas någon som går att koppla in med en lös kontrollpanel eller nått... Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
nxv |
Och sen såg jag nu att BPs navigationssytem är en BRA bit utanför min lilla budget.. :) En lös GPS mottagare för runt 2 max 3 tusen kr vore att föredra. Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
nxv |
Skärmen i sig är denna: Länk Lite B, men vad gör man men en tight budget? Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
|
Du är alltså ute efter en gps-mottagare med kartor och mjukvara som ska anslutas till en extern skärm? Jag undrar om det finns. Jag har aldrig sett en sådan lösning. Hur skulle den styras? Du får nog leta efter en "vanlig" navigator. Kolla på Blocket efter begagnade. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
nxv |
Bood. Jag har för mig att jag har sett externa läsare som styr med en liten fjärrkontroll och sen har då OSD menyer i den externa displayen. Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
|
Annars kan du alltid köpa denna och sen skaffa soft på nåt annat sätt. Funkar hur bra som helst, fast jag har den till mobilen... Min ex: Länk |
|
|
oops länk: Länk Min ex: Länk |
|
nxv |
Jo bluetooth finns det några att välja på, men hur får man det att fungera med en vanlig videoingång? Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
CIP |
Tja nxv! Jag är inne på exakt samma sak som du! Har du hittat nån lösning? Det borde ju annars finnas NÅGON annan GPS som har en videoutgång. Hör gärna av dig med ett mail om du har hittat någon lösning, samt hur du tyckte att din skärm fungerade överhuvudtaget. Ha det! Mvh Mange mange-karlsson@hotmail.com |
nxv |
tyvärr CIP så får jag nog lägga detta på hyllan ett tag, ett mindre stöldförsök på fälgarna ha gjort att pengarna nu får läggas på nya nav, skivor och bultar... :/ Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
| vad är skillnaden på aspen och chicago?? föröker hitta priset på de men hittar inte det.. | |
|
inne på samma spår dvs navigatorenhet som går att koppla till extern skärm. Någon som löst det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.