AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
821

Instrumentbelysning alltid på + varningsbuzzer - elfel

Fe
8
Federico
316i -94
Hejsan,
Har nyligen lagat elfel i 316i som berodde på att elstammen till bakluckan brunnit.
Verkar dock ha dragit med mig ngt relä eller liknande i felsökningen;
Instrumentbelysningen står alltid på och varningsbuzzer/varninssignal ljuder 10ggr efter att tändningen slagits av. I övrigt fungerar den nu som den ska.

Någon som har några tips på vad det kan vara och om det sitter något relä eller liknande som sköter instrumentbelysningen som man kan kontrollera?
Övrig belysning fungerar korrekt och vridreglaget för ljusstyrka fungerar också som det ska.
jo
13
joer37
320i touring 02
tjena!
jag har exakt samma fel! det uppkom efter att jag gjort en motortvätt före jul, så nu har batteriet laddat ur..

har tidigare haft lite probs med backluckan och att säkring 37 gick hela tiden. men detta fixade jag med att trycka tillbaka isoleringen på sensorn som känner av ifall bekluckan är öppen eller inte, den hade lossnat!
men jag vet dock inte ifall det påverkade detta fel med att instrummenteringen och buzzern låter.

Fe
8
Federico
316i -94
Tjena,
Jag hade också fel bak i bakluckan, fixade det genom att byta de skadade delarna.
Dock började det ryka i kupén under felsökningen, sö tror att jag kan ha brännt ngt relä elle rliknande. Vet du om det finns nåt i kupén bakom instrumentbrädan, eller behöve rjag leta brännda sladdar?
jo
13
joer37
320i touring 02
tja!
nä, jag har lite dålig koll på vart reläer och sånt sitter! min bror som är elektriker trodde på ev jordfel.. så ett tips kan vara att kolla alla jordpunkter. för det ska jag göra! har bara inte haft tid.
tror att den närmsta jordpunkten för instrumentpanelen är under ratten ovanför knäna.. det har jag fått via denna ful-länk.
Länk
det är en rysk site så du får vara kreativ. men när du klickat ett tag kommer det engelska.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.