AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.279

Förstöra BMW bilar med takvinge etc

Sida 1 av 2
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Är det någon mer än jag som tycker att det är synd att det finns folk som enbart tonar rutorna och spelar högt på stereon bara för att få uppmärksamhet i stan. Dessutom så gör de inget mer på bilen än att dra på takvinge och åker runt med originalfälgar. Jag tycker att det börjar bli lite väl överdrivet med detta. Ok, varje person har sin egen uppfattning, men när de kommer genom stan och slår på taket så tycker man att det börjar gå till överdrift. Skulle vara kul att höra andras åsikter.

//Schnitzer
Det kanske kan vara som så att det känns lite minde i pengapungen om man köper en takvinge än om man köper feta fälgar för en massa pengar. så är det för mig (ingen takvinge men 15" alu)

BMW rules!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Är det inte bättre att lägga undan lite pengar och satsa på riktiga saker istället för att köpa grejer som är billiga som t.ex solfilm, vingar och häftiga klistermärken. En original BMW ser bra ut redan, man behöver inte försöka "hotta" till den med en massa tjafs. Har sett många som har förstört bilar med Biltema-vingar (hemmasprejade), sprejburkar för bakljus, 12 extraljus i olika kulörer, tärningar, wunderbaum och solfilm. Då är det bättre att åka original än låtsas att man är någon stylingkung. Man skulle spara och satsa på riktiga grejer som sänkning, feta fälgar och sportsystem (inte Simons universalljuddämpare). Det börjar bli alldeles för mycket Volvo 240-raggarstuk på BMW bilar. Synd att de lägger allt på stereo än istället för skicket.

//Schnitzer
Jorma Tiainen
Jag har solfilm... Det verkar ju vara ett brott??? Har det bara i ett syfte.. Få ner tempen i bilen på sommarn.. Alla har ju inte råd med bilar som har ac¨å sånt.. Ta det inte fel nu grabbar!!!Har "bara" 15" dessutom =)
Jag håller med Jorma!!!
Har oxå solfilm men det finns många anledningar till det.
För det första så har jag hund.
För det andra sänker det temeraturen med 30-40 grader en varm sommardag.
För det tredje så tycker jag det är snyggt som fan.
Jag kan dock hålla med om att är inte filmen lagd av ett proffs så kan det kvitta.
15" på vintern och 16" på sommaren är vad som passar mig.
Kolla gärna på min hemsida.

Länk

Mvh.
Micke Olsson
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kritiken är inte enbart riktad mot solfilm utan det gäller hela paketet med takvinge från Volvo, Biltemaljus och häftiga klistermärken mm.

//Schnitzer
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Håller med dig till viss del. Men jag skulle vilja ha en svart e36 cupe. Tonade rutor, vita blinkers, takvinde och m3-cabbfälgarna. Sänkt så klart. Har en sådan bil på bild på datorn hemma. Den är så enormt snygg. Dock sitter det ögonlock på den och det tycker inte jag om.

På min e30 så har jag vita blinkers fram och det skall på vita på sidan snart. Bakljusen tänkte jag använda sån här röd spray till så att jag slipper dessa fula oranga hörn = blinkers. Solfilm har jag inte tänkt sätta dit, men lackering av kofångare och backspeglar står på önskelistan. Jag kör med 15 tummare på sommamren. Har inte råd med större och vill inte ha det heller. Jag tycker att det blir för stort med 16 på en e30.

Jag har faktiskt satt i en stereo också, men ingen dunka-dunk. Två 8-tums koaxielar bak och 5,25 tums fram duger för mig. Inga slutsteg och grejer.

Jag gör bara saker som jag själv tycker är kul och snyggt. Absolut inte för andras skull. Men sedan så åker jag INTE runt, runt i stan på lördag kväll och spelar hög musik heller:-)

Alltså: Man behöver inte vara raggare för att utsmycka sin bil, men endel går helt klart till överdrift. Men det är ju bara kul för oss andra att titta på, eller?
Tja, personligen är jag mot allt vad vingar och spoilers heter. Men vi lever i ett fritt land, så låt dem som vill kebabstyla göra det.

Om man hade kunnat besiktiga med mörk solfilm på alla rutor hade jag nog haft det oxå, för det är snyggt. Men att bara ha på sidorutor bak och bakruta, ser lite egendomligt ut. Att det sedan sänker tempen för lilla vovven är en helt annan sak. Man skall vara snäll mot djuren.

Tyvärr har tidningar som Spoilernytt (läs Bilsport) en förmåga att lyfta fram dessa kärror med Impreza vingar och frontsplitters till höger och vänster, när får vi se reportage om lite mognare styling.

Feta fälgar och sänkningsats, sen är det nästan klart.

Fast det är min åsikt...

Fredrik M - Snart Z3 2.8
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag vill inte hellar ha en massa vingar och sånt. Jag har inte någon vinge alls. Inte ens en kjol (varken på bil eller kropp). Jag tycker att det är dom små detaljerna som inte syns så mycket var för sig som gör helheten. Dvs vita blinkers, nerlackad och i vissa fall tonade rutor, liten vinge på bakluckan och en takvinge (sådan takvinge som egentligen inte är någon vinge, utan bara täcker lite av bakrutan). Och självklart en sänkning och fina fälgar som är de två viktigaste detaljerna som syns väl. Bilen skall se "ren" ut på ett snyggt sätt. Inte som ett rullande tivoli.

Min åsikt i en förhoppningsvis lite klarare version:-)
Jorma Tiainen
Verkar ju inte bli helt dumförklararad i alla fall!! Tack för det! Men håller med schnitzer till den grad att man kan ju köpa grejor som e diskreta, typ en IS-läpp?? Ska man ha en tokstylad bil, ska den vara stylad av RIEGER eller nått å DÅ TALAR VI slantar inte Biltema...Man behöver ju inte idiotsänka bilen heller..Ta mig som exempel.. Jag åker upp till morsan i norrland med jämna mellanrum.. Kan därför inte sänka bilen så den står på islagsgummina... Men det kanske e mitt eget fel att jag e där uppifrån??? Men tänkte i alla fal sänka den 40/20? Hur kan det se ut på en kombi??JO!!! Jag har extraljus på vintern oxå!!!Men oxå bara för funktionen... Bättre lyse i mörkret e inte fel??? Dessutom e det roligt att jävlas med folk som inte uppför sig i trafiken... OJ,blinka,blinka... Men nu e det snart sommar då åker ljusen av på med mina Stihlauto 15" å på med "bösebicken"
betriebsanleitung
Det är samma sak som Valianter hissade i bakänden bara det att det är 2002 istället för 1982
Finns ett bra ord för det som 80-90% av alla Bumsar (även Messor) råkar ut för (i alla fall i s-tälje) KEBAB STYLING!! Går knappt att ha en dylik i denna stad
-:BeeMWe:-
Slår vad om att det är en hel del som tycker Schnitzer gör fula saker också. Varenda E34 åker runt med sånna fälgar...

sportsbmw
Detta ang. styling är ju som vissa säger väldigt individuellt och varierar från person till person och från BIL till BIL.

Själv så har jag en e-36 som är sänkt tonade rutor runt om, med takvinge och riegerläpp och så har jag slängt på ett par feta 19" sulor, och om ni, vissa, kallar det fult eller kebab styling så får det stå för er, själv så tycker att det är en schysst diskret styling som jag har, kebabstyling är enligt mig något helt annat!!

Diskret snygg styling ROCKAR fett!!!

ha de gött, mvh / Rickard!

/// BMW RULES ///
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
som sagt det är högst subjektivt och personligt. Känns som ämnet varit uppe tidigare.

Personligen tycker att takvingen inte är det fulaste styling tillbehöret men .. :)
sportsbmw
Schnitzer)))) jag skulle vilj veta vad du difinierar som styling och vad du tycker ät snyggt, så vitt jag kan se så kan det inte finnas s¨å mycket kvar att välja av......

mvh / Rickard!

/// BMW RULES ///
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
är bara tvungen att kommentera detta med "dunka dunka". ett av mina stora intressen är musik, och oftast musik som innehåller mycket bas. alltså ser jag följaktligen till att ha en stereo som klarar av att leverera explosiv, djup, kontrollerad och på det hela taget sanslöst bra sådan! visst är jag medveten om att det i en del bilar sitter folk med för länge sedan bortblåst hörsel (och i vissa tragiska fall även resten av innehållet), men personligen är jag bara intresserad av hur min stereo låter INNE i bilen! om det sedan låter lite utanför spelar mig ingen som helst roll. någon här som håller med?

let the Best Machine Win!
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Dumt skrivet av mig. Jag lyssnar faktiskt egentligen bara på sån musik jag med. Men det jag menade var att jag inte har lagt ner en sabla massa pengar på en värstingstereo. Men om jag hade råd så skulle jag nog göra det.
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Gunneriusson; mitt inlägg ovan var inte alls riktat speciellt mot dig, utan mer en allmän reflektion som ditt inlägg inspirerade till. antagligen bryr jag mig mer om stereon än de flesta pga att jag jobbar i bilen, och satan vad trist det skulle vara utan ljud :-)!

let the Best Machine Win!
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Ska man ha stereo i bilen så ska man inte kunna höra vibrerande plåt på utsidan av bilen, då har man misslyckats och bryr sig uppenbarligen inte om välljud alls.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ni har missuppfattat mig. Jag tycker inte att tonade rutor eller takvinge osv är fult. Det kan vara riktigt snyggt. Det är kombinationen av vissa saker som gör att det är hemskt. Exempel: 518i -84, helt original från början, sedan dit med kolsvart solfilm med bubblor, hemmasprayad Volvo V70-vinge på taket, Biltema universalvinge fastborrad i bagageluckan (för smal), 10 extraljus fram med olika kulörer, fet BMW dekal med orange text i framrutan, sprayade bakljus. Fälgar: Rostiga originalplåt, standardfjädrar=hög. Det är sådana exemplar som jag menar. Då tycker jag att man har förstört en fin bil.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.