AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
627

hjälp med mk3 strul!

7a
186
7an
BMW 740Ia 99
hej har uppgraderat från mk1 till: mk3-1/60 med den nya fonten/utseendet av menyn samt en ny video modul som är köpt på bmw 2005 och stödjer 16:9 samt kablage...har kvar min 4:3 skärm och vill ha den kvar för jag tycker den ser bättre ut med trä runt. nu till problemet: allt funkar perfekt förutom att displayen ser lite mörk ut så jag gick in i den hemliga menyn den då man tar SET och sen håller in MENY och där efter väljer jag on bord monitor el vad det nu står så kommer jag in i contrast stegen och när jag scrollar upp så händer det inget alls med styrkan el svagheten utan det är lika oavsett men om jag ändå ställer den på fullt så sparar jag och går ur menyn och stänger av bilen och väntar nån minut så går jag in igen och då är den på hälften igen???????

detta gäller även om jag går in i dsp så ligger parametrarna på mitten trotts att min inställning hörs i ljudet så om jag väljer mitt minne som jag har ställt in själv så ändras parametrarna fast det inte påverkar ljudet???

har den hängt sej? uppdetera?? nån ide? mycket tacksam för svar och om nån kan hjälpa mej med en uppgradering mot ersättning så gärna...mvh 7an
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det låter som att ditt system inte har identifierat de olika komponenterna rätt. Tror att en inkodning av enheterna på bmw skulle lösa dina problem.
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
tjena hewi!

hmmm har idag testat med en annan mk3a och en annan video modul som en polare har i sin 7a och samma resultat men i hans så funkar det..

en skum grej är att i den "hemliga" menyn kan man ju tex se i video menyn att det finns en radda som det står en massa typ :swbla bla hw bla bla osv fast det står ju med siffror och så är det ju på alla menyer MEN om jag går in på BORDCOMPUTER menyn där man nu ska kunna ställa contrasten så är alla dom där sw,hw.bla bla en massa nollor efter????kan det vara därför det inte funkar..och om det nu är det vad e det jag ska koda el uppdatera för jag har ju kodat in navigationen och vide modulen för min bil redan.

känner perre i huddinge på,larssons mororteknik men han e så stressad jämt o jag vill inte störa honom osv...finns det nån annan GURU...och vad e det jag behöver koda om???

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Hej,

Lite sent svar, men jag har haft samma problem med att ändra kontrast inställningarna. I med bytet från 4:3 till 16:9 skärm förra veckan så fungerar det! Perre har även kodat om min efter bytet till MK4. Den enda skilnaden jag märkte var att VIN numret stämde med min bil samt utebliven bild vid färd, som förut gick att trolla bort med lite tryck på brightnes. Detta har jag nu löst med ett "hårdvarufilter" på kabeln till videomodulen. Har du fått ordning på din?

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.