|
|
|
|---|---|
|
Nu när det stundar byte av vinterdäck till sommardäck, så undrar jag måste man, om man vill själv byta, köpa orginal för e87a för 1200 kr eller kan man använda en beg från en annan BMW? jag har hört att E39a domkraft passar. Min BMW 116i Länk | |
|
Jag använder min gamla Nike garagedomkraft från ca 1976... funkar kalas! /// Gunnar E. |
|
|
Kollade i ETK. Det är samma domkraft till E87, E46, E90/91, E39, E60/61, E63, E64, E38, E65/66, Z3, Z4 och Z8. /// Gunnar E. |
|
|
Köp en riktig garage domkraft istället, samt en gummikloss att lägga i mellan domkraften och tröskeln. Personligen tycker jag inte man skall använda bilens org. domkraft vid däckskifte, dom är klena och gjorda endast för att användas vid nödsituation vid vägkanten, som sagt bättre med en riktigt domkraft, kostar ju inte mkt för en hyfsad heller. BMW CS #5139 |
|
| Håller med om garagedomkraft, kostar inte mången krona. Mycket stadigare och känns mer tillförlitligt. | |
| har just köpt en =P garagedomkraft | |
| bättre o lyfta längre in på balkarna, vet iofs inte hur e87 ser ut undertill. stabilare hur som helst om möjlighet finns. | |
| det finns en möjlighet att göra detta så det borde inte vara några problem | |
|
Jag hissade upp min med original domkraften när jag skulle byta bakfjädrar, sen trillade bilen ner och ställde sig på bromstrumman. Mindre roligt och som tur var så var det inga mjukdelar emellan. //Stenback |
|
| Jag köpte en garagedomkraft på clas ohlson. det funkade väldigt bra förrutom att det blev en del märken i plastbitarna man hissar i. dock blir det rätt mycket mer stabilt än med org domkraft. och billigare 139:- | |
| rekommenderade farsan att byta till sommardäck med garagedomkraft istället för bmw-domkraften på sin e90. det var dock bara att ge upp den idén då hela underredet är dränkt i plast. | |
|
vigg0 det är inget problem ha en puck el gummi platta mellan där du normal ska hissa bilen med original och garagdomkraften och det ska gå att hissa upp den.. Det gick iaf med min E87a Min BMW 116i Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.