|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Nu har jag börjat fundera på att bara vädret blir lite finare och sommaren börjar närma sig byta kamaxel på min 318i -89 M40 motorn. Bytte för dryga 1 månad sedan kamremmen och fick då av verkstade tips om det är dags att byta kamaxel. Nu har jag kollat själv och konstaterat det samma. Jag har kollat lite priser och har kommit fram till att: schmiedmann i danmark är billigast då inklusive frakt och en ny kamrem eftersom rekomendationer är att man även byter den. Därför undrar jag vet någon hur denna butik är, har de bra saker, funkar det annars bra med leveranser och sådant? Kanske någon som beställt just deras kamaxelsats och/eller kamrem som kan säga hur bra deras saker är(allt är ju inte orginal). Vet någon ungefärlig hur lång tid det tar att göra komplett byte? Tänkte gå efter haynes bok eftersom den tar upp ganska bra det området... (åtminstone kamremsbyte vilket egentligen är den krångliga biten vad jag förstått). Slutligen räcker det med de saker jag lagt in länk till nedan? Alltså innehåller deras kamaxelsats allt jag behöver? (Tänk på att kamremmen är bytt nyss vilket gör att stäckarna är bytt nyss därför byter jag dom inte igen.) Direktlänk till det jag ska beställa: Länk Länk | |
|
Glömde bort att skriva. Totalt blir det 2 790,00 DKK = 3 496,57 SEK då är det inklusiver frakten... Det är vad jag får fram enligt deras kundvagn... Vilket är även bättre än vad priset blir hos motornord eller bildelsimporten. |
|
|
Är det verkligen ingen som beställt saker därifrån, alltså från schmiedmann.com? Det skulle underlätta om man vet att andra har beställt och det funkat bra. Även ingen som gjrot byta av kamaxel i 318i -89... Har själv nu efter funderade på att lämna in det till BMW det lär ju väl inte ta mer än 3 timmar för dem. |
|
|
Har köpt bärarm och fjädrar där. Fick grejorna efter 7 dagar men jag hade skrivit fel postnummer så det går nog snabbare i vanliga fall. Jag har inget att klaga på. Fick rätt grejor och kvaliten verkar OK än så länge. /Anders. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.