|
|
|
|---|---|
|
Hejsan var o titta på en bmw 525i 93:a idag den var i kanon skick bara ett rassel från nånting som min kusin (som är bilmekaniker dock inte bmw) trodde de var kamkjedjan. rasslet börjar typ vid 1300 varv och fortsätter vid alla varvtal när man står still på ett visst varvtal. behövs kamkjedjan bytas? vad kan de kosta? Mvh Peter | |
|
åk in till Rinaldo och fråga honom vad det kan kosta att byta. Tror inte det blir så billigt. Kolla på en annan bil istället. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det måste ju inte bli dyrt, kan mycket väl vara sträckaren somo behöver bytas. Annars kan det vara själva kedjan, men de brukar hålla länge och ska enligt BMW "hålla bilens livslängt ut". En annan tanke är ju att det kan vara vanosen som strular, det är också dyrt om det nu skulle visa sig vara den. Men på dessa motorer brukar vanosen inte spöka. Vartifrån kom själva ljudet? Ungefär? |
|
| skall rätt mycket till innan kedjan blir kass! tyder mycket på att bilen gått längre än mätaren visar eller på dålig service! köp en annan bil eller pruta mycket! kan ju såklart vara vanosen med som är dålig. | |
| Men lugn nu... är det inte så att 24 ventilaren har ett rasslande ljud vid vissa varvtal utan att det är något fel.... Det typ rasslar från insuget eller så men låter rätt styggt utan att vara skadligt. | |
| det är ingen ford vi snackar om!! det är en bmw. skall inte vara nåt oljud alls!! bara 6ans sköna sång! min går iallafall helt tyst! | |
| Jaha.. men jag har hört massor med 24ventliare som rasslar styggt när man står med huven öppen och tomvarvar dem, inget hörs dock i kupen när man kör. och ingen av dem har det varit fel på och alla av dom hade inte vanos heller så det har inte varit vanosrassel. | |
| Hehe, jo nog har man hört en och annan "rasselbmw" | |
| rasselbmw= import=många mil, oftast, inte alltid! | |
|
okej ska snacka med han rinaldo på måndag o få ett utlåtande av honom. MD: själva ljudet kommer ifrån kamkjedjans position så att säga o känner man på den "kåpan" som sitter över så känner man distinkta vibrationer. denna killen begär 45.000 för bilen helt okej i övrigt. men så mycket ska han ju inte få av mig i alla fall om jag ska ha bilen! Tack för alla svar! Mvh Peter |
|
| 45 000!!! köp en v8 för dom pengarna istället!! | |
|
det finns en 525 sportlimo. på autopower börsen som du kanske bör kolla. Länk Lite ovanlig 525 MvH Bmw 4-ever |
|
| okej har tittat på den tidigare men man får ju inte med fälgarna som är på bilden! lite surt o bara få 15" all around däck till! | |
|
pruta! priserna som finns i annonser är prutbara. Jag sålde min 530ia v8 93 med servicebok och ca 18t mil (obs ej skruvad) i mycket bra skick och abslout inget rost någonstans. Den hade väldigt mycket utrustning förutom skinn. Vinterdäck som bara gått en säsong på bmw alufälgar och nya 18" fälgar med däck. fick för den 44t kr. och det var sen sommaren 04. Det tog ett tag innan man sålde den. Så många har tycker jag enligt min mening överpriser på sina gamla bilar. MvH Bmw 4-ever |
|
| Jo folk gör gärna de! har du nån msn elr nånting så kan man ju diskutera vidare där.. o inte gå allt för mycket off topic! skicka med powerpost! Mvh Peter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.