|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har röststyrning i min 330-06 och antingen så talar jag väldigt otydligt eller så är det ngt fel på den för jag har inte fått den att känna igen ett enda kommando. Någon som har någon erfarenhet av röststyrning på 330? | |
| Är den på Ty eller Eng? Min är på tyska och jag är ingen hejare på det men läser jag kommandona ur instruktionsboken så fattar den oftast vad jag säger. Kan ju meddela att Ozzy Osbourne har samma problem som dig men då talar han inte speciellt tydligt heller , hölt på att skratta ihjäl mig när jag såg på det avsnittet och han blev förbannad för att bilen inte fattade vad han sa och han svor som aldrig förr ;) | |
|
Har också tyska i min och den klarar av att förstå en hel del av min sk tyska... Vet inte hur det fungerar i E90/E91 men i E39 så trycker man ju på en knapp för att aktivera röststyrningen så att den är beredd att ta emot ett kommando. Är det samma på din? Märker du att den hör att du säger någonting men att den inte kan tolka det? Får du inte det att funka så får du väl köra till din återförsäljare så får dom demonstrera man ska göra. ___ //Ulf |
|
|
Menyn, är på engelska samt "tjejen" svarar på engelska att hon inte förstår mig. Det borde väl betyda attt den är inställd på engelska. Jaja, jag får åka in med den efter påsk. |
|
| Ja då måste du ge kommandon på Eng också , kommandona finns i instruktionsboken.Du kan inte byta språk till svenska tyvärr. | |
|
måste man ha stora obc alltså stora färdatorn på en x5 för att kunna få en röststyrning mvh bullent |
|
|
Går det att byta språk? Hur i sådana fall? Har hört att det går och har hört att det ör omöjligt. |
|
|
Du kan byta språk men då får du byta ut hela röststyrningsmodulen, dvs det går inte att programmera eller ändra den befintliga utan du får köpa en modul med t ex engelska som språk. ___ //Ulf |
|
|
hej ulf !!!! måste man ha stora obc alltså stora färdatorn på en x5 för att kunna få en röststyrning mvh bullent |
|
|
På E60 går det att byta språk. Dock krävs det uppkoppling hos BMW. Jag har bytt från Tyska till Engelska på min. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Skulle var en kul pryl att eftermontera. Hittar ingen begagnad modul på något sätt. Tips? Har letat på ebay, fungerande sökord, eller länkar? | |
|
Finns på Ebay.. sökord: spracheingabesystem |
|
| Jag har tyska ,och det funkar finfint | |
|
Länk eller Länk |
|
|
Jag beställde en flång ny röststyrningsburk till min 740iL, en med Engelskt språk, ty jag kommer fan inte överens med "Helga" den tsya dam som snackar med mig i den nuvarande tyska burken. Den var inte direkt billig, men vad gör man inte för sina älsklingar. Inte Helga, utan bilen.... :-) Dr Tinnitus Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.