AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.077

Ostabilt E30

E30_320i
Tjenare,, Har lite problem med min BIL. EN E30 87A 320I

DEN va med om en kansten i 50 km upp o ner, bytte motor o låda o fjäderben styrning o ställde framvagenen, men nu kör jag över 90 Km så går bilen helt ostabilt då menar jag att den åker till höger o vänster lixom ingen väghållning, den är helt gungig, svänger jag i en skarp kurva så kränger den.. Kan det va att fjädertornet blivigt lite krokiga? hört något om slinterblock, någon som kan svara mej på denna frågan!!

Tommy
E30_320i
Tjena har en e30 320i 87a. den Går ostabilt kränger i kurvor, Typ är där ett hål i vägen så svänger hela bilen. Går typ inte o hålla mer en 90km på en vanlig väg då gungar hela bilen höger Vänster känns som något är löst men kollar o inget löat, men tittar jag bakom bilen så är den högre på ena sidan o lägre på andra, Kan det va silentblock som måste bytas?

Eller någon som Har varigt med om Samma,?

Framvagen är Ställd,

Bilen har varigt med om en Trottoarkant i 50km med alla fyra däcken, kan kanske va att fjädertornet flyttats sig i med den beter sig som den Går,,

Tack för svar Tommy

Hallo...mät upp framvagnen, det vill säga kolla att du har samma mått mellan hjul och skärm på båda sidor(både framåt och bakåt), på så sätt får du reda på om något av fjäderbenen blivit krökta. Men det borde iofs ha gett utslag om du gjort en framvagnsinställning. Kolla annars fjädrar och krängningshämmare, den sistnämnda är viktigare än man tror då bilen blir oerhört svajig om de är kass. Lycka till
E30_320i
Gjort en Framvagensinstäälning, Oiginal, men han sa att bak vagen Stor till helvete med, men Ska pocka ner bakvagenen i morogn o Byta (sliter block o Bärars bussingar, kom fram Till vag glappet va det va att Mupperna Till uttre styrleden inte framma några gärngor kvar så gick ej o spänna så fick dit en Bättre beggagnad men ny ska på, sen blev det inte så gånging, !
ja just det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.