|
|
|
|---|---|
| Nu har det börjat lysa för bromsvätskan.vissa säger att man bör byta vissa säger behövs inte?? och kan man släcka det med den här service återställaren?? tack för hjälpen... | |
| Den SKALL bytas , den släcker du samtidigt som du släcker service lampan. | |
|
Självklart går det att släcka "klockan", men tycker du ska vara medveten om att bromsvätskan absorberar fukt som blir vatten som blir rost i rören som blir hål i rör. men det avgör ju du. /Mats |
|
| Tack för hjälpen... | |
| Problemet med vatten i bromsvätskan är att den börjar koka vid lägre temperatur än normalt i oken och bromsverkan sjunker , kallas även för fading.Rost i rör/ok behöver du nog inte oroa dig för. | |
| till Hewi tycker du att jag bör byta eller inte ?? | |
|
Är det någon fara att köra några månader (2-3) extra med lampan lysande? Har någon gång hört sägas att bytet sker oftare än vad som behövs för de flesta och att intervallen är satt för bilar som körs mycket i t ex alperna. Vet ej om det finns någon sanning i detta? Min lampa har nyligen börjat lysa och jag räknar med att nästa service kommer att ske i juni-juli så det hade ju varit smidigt att ta båda sakerna på en gång. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.