AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.150

Känner ni till BMWs senaste fototävling?

Jag är väldigt intresserad om någon varit inne på Länk innan den 10:e april.

Om ni har det kan det vara så att sidan från innan den 10:e april finns i cachen på er dator. På sidan stod reglerna för fototävlingen och det är dem jag behöver.

Vill ni hjälpa mig få fram dessa regler, sätt er webbläsare i läget "Work Offline" ("Arbeta offline", tror jag det heter på svenska). Detta alternativ finns på File-menyn (Arkiv-menyn) i både Internet Explorer och Firefox. Gå därefter in på Länk och kopiera texten därifrån.

Tack på förhand!
Varför detta intresse?
Här diskuteras tävlingen Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Anledningen till intresset är att jag vunnit förstapris och de vill nu låna ut en Z4 till mig eftersom det var en sån jag fotograferade. Och nu hade jag ju väntat mig en M5a eller M6a, så det känns lite som att vinna 25 kronor på Triss. En Z4 kan man ju gå in och låna vilken dag som helst.

Jag minns att jag lusläste reglerna för att vara säker på att det inte var bilen man fotograferade som man skulle vinna och skulle ni vilja läsa dem igen. Vill minnas att det var "favoritbilen" man skulel fotografera och sedan få en vecka med valfri BMW.
Tycker reglerna sade att fotografera din FAVORITBIL och vinn en vecka med din FAVORITBIL.
Visa användare
203
Holger_Puffa
318i Cabrio -91
Jag håller med bayerischemotor, den bilen man fotograferade vann man en vecka med.
Men om du inte är så sugen på Z4:an lånar jag den gärna i ditt ställe ;) Hör av dig bara! ;)
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Instämmer med bayerischemotor även jag. tråkigt men sant. Kul för dig att du vann i vilket fall som helst. Har du lust att dela med dig av ditt vinnande bidrag? Skulle vara kul att se!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Var det bara aktuella modeller som ingick i fototävlingen? Eller gick det bra att fota en 520i E28? Och därmed få låna just en sådan? Underligt om man fotar sin egen BMW är det knappast en sådan man vill låna, den äger man ju redan.

Mvh Stephan

Cooolt! Då var det sant iaf. Det pratades ju om att det eventuellt skulle vara ett aprilskämt.
GRATTIS!
Du hade tur att jag jobbat natt och sov bort dagarna den helgen för annars hade jag vunnit en vecka med den M3 E46 cab som står hos min ÅF. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
Grattis pomle!
Har du frågat BMW om reglerna?

/Udo Dirkelsniff

Länk
Man skulle fota den BMW man ville vinna en vecka med hos nån av återförsäljarna den aktuella helgen. Självklart så glömde jag bort att skicka in bilden jag hade på en 650...
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jag trodde det var ett aprilskämt så jag brydde mig inte om att ta med kameran. Synd... Men men jag får gratulera dig även om det "bara" blev en Z4.
Njuren
Möjligt att 97 av 100 har fotograferat en M6. Skulle du låna ut en M6:a en vecka? ;-)

BMW - i nöd och lust?
Man skulle ju ha velat vara med när BMW gjorde lottdragningen..
Nånting säger mig att dom som fotade en "standard" modell som Z4 hade något större chans att vinna...

Keep Your Distance!
Visa användare
203
Holger_Puffa
318i Cabrio -91
Jag tror jag hade en bra chans att vinna, fotade en M5:a på Kneipbadens. Jag säger inte att min bild borde vunnit men vem hade lånat ut en M5:a till en artonåring i en vecka? Var väl av den anledningen man skulle skicka med sin ålder.
Javisst, så ser bidraget ut... Länk

De hade en M5a där jag fotograferade också, och jag tog en bild även på den. Men det blev ingen hit då förhållandena var kass. På plats fick vi erbjudande om att komma tillbaka dagen därpå när den var nytvättad, men jag tyckte tävlingsreglerna var så pass luftiga att jag uppfattade det som att man fick välja favortibil när man väl vann. Jag har kanske ändrat mig?

Jag pratade i alla fall med BMW (i verkligheten deras reklambyrå) och de berättade för mig att det tydligen var väldigt svårt att få fram M5or då det fanns få och åtgången var stor. Vet inte riktigt hur det fungerar för dem, men jag lånar gärna den som står på Förenade Bil i Fosie.

De ska skicka reglerna och tävlingsinformationen till mig på tisdag. När jag läst igenom det och klargjort att jag lässlarvat så ska jag, enligt överenskommelse med BMW, hålla kontakten och se vad som händer. Han jag pratade med förstod problemet och skulle se vad han kunde göra.

Tack för hjälpen, alla... ;)
Trevlig bildidé!

///Micke
Min cabrio Länk
Riktigt fin bild. Bra ide med reflektionen!
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Fin bild och bra idé!
Grattis!

mvh Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk
Jag fick byta Z4an mot en 750. Skönt!
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Vad insinuerar länken, Udo? Har varit i kontakt med BMW sedan det där publicerads och fick sedan alternativ.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.