|
|
|
|---|---|
| jag har en 89 320 där en vipparm har gått av och har jag inte helt fel så är det tydligen inte allt för ovanligt. nu när jag har tagit loss hela skiten så undrar jag vad ventil spelet ska vara på både insugssidan och avgssidan. tack | |
|
ska vara 0.30 mm insug och avgas.... sök så hittar du en hel del ;).. Länk Länk |
|
| jaaaaha. jo, tack, ska göra det | |
| Ins 0,25-Avg 0,25 | |
|
japp,Ins 0,25-Avg 0,25.Ska det vara.. hjorten |
|
|
om ni läser i länkarna så ser ni att BMW nu rekommenderar 0.30mm... men alla gör som dem vill... blir bra vilket som..du kan ställa insug 0.25mm o avgas 0.30mm om du så vill oxo... funkar det med.. själv ställer ja mina 0.30mm in o ut ;).. |
|
| 0,30 ställer man på en ny eller renoverad motor, på en motor med slitna exentrar är det väldigt svårt att få till rätt spel, ställer man ganska lagom löst 0,25 blir det bra 0,30! | |
|
det ska vara 0.25! alla som kan BMW säger ju det,står i alla repböcker osv.. DET SKA vara 0.25 mm på kall motor. |
|
| Ventilspelet står noterat på ena fjäderbenet! | |
| Har du toppen liggande på arbets bänken så ställer du dom alla på. 0.40mm.Men då ska du ha lite motstånd på blad måttet när du drar ut det och när du kör in det.Sedan när du har spänt fast det på motor så har du lagom avstånd.Det blir en liten ändring när den är fast skruvad. | |
|
JÖNS! Hur förklarar du det? Varför skulle det bli någon ändring när toppen är fastskruvad?? Det låter iaf i mina öron helt fel..Och ställa 0.40.Knappast. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.