AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.196

Rätt pris på nya originalfälgar?

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Jag är i fälgköpare tagen till min 523:a. Egentligen är jag ute efter beg. originalfälgar. På ebay hittade jag Länk är priset vettigt?

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För nya originalfälgar så är priset helt ok. Har inte BMW's prislista tillgänglig just nu men dom kostar säkert det dubbla där. I princip är det ju vad du kan hitta nya kopior med däck för här hemma.

___
//Ulf
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Kopior vill jag inte ha. Jag hittade flera upppsättningar originalfälgar till salu på Ebay Länk Länk Länk , beslutsvånda...

Priset verkar helt ok. Ganska exakt vad den lokala däckfirman vill ha bara för däcken. Du har säkert helt rätt ang listpriset. Enbart en fälg kostar ca 3000 SEK enligt ETK.

/Johan

Es
83
EstorilMroadster
BMW 420d xDrive M-sport -18
BMW 118d xDrive M-sport -17
Original BMW Radsatz Doppelsp. 71 für 5.Reihe E39 var klart snyggast.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tycker också Style 71 är dom tervligaste av de du länkat till. Lite dyrare men det är dom också som nya och säkert de som är lättast att få pengarna tillbaka på om du vill sälja dom själv någon dag.

www.stylabilen.se som säljer en del BMW originalfälgar till lägre pris än BMW tar för Style 71 16.000kr utan däck eller 22.500kr med däck (Michelin).

___
//Ulf
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Håller med om att Style 71 lockar mest och antagligen är relativt lättsålda på beg, marknaden.Tyvärr är däcken tillverkade -01 och är kanske inte helt färska, beror givetvis på lagringen, jag får höra vad säljaren har att säga om det. Övriga uppsättningar har färska däck. Mycket bra av annonsörerna att ange tillverkningsdatum.

/Johan

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Det Style 71 till slut.. Efter lite förhandling bakvägen slutade priset på 1250 Euro inkl. frakt.

/Johan

Qvarnström
BBS är det rätta stuket!
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Är det BBS som tillverkar Style 71?

/Johan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.