|
|
|
|---|---|
|
Försöker reda ut om min E38 är bestyckad med I-BUS Verkar som det kom -97 och det är min årsmodell men det finns kanske både och det året så att säga, hur kan jag utröna vad som gäller för just min bil? Anledningen till att jag frågar är att min Ipod/Icelink installation inte funkar som tänkt, jag får inte upp något alternativ för att styra Ipoden (typ cdväxlare elelr dylikt) Dension frågar om jag har I-BUS därav min fråga. Chassinummer WBAGF41030DK34111 om det kan underlätta. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk | |
|
Hej jag har en E38 från 95 med Ibus, jag har bytt ut cdväxlare till en Windown XP PC med över 300GB mp3 och har mp3 tagar in bilen OBC display Noah Brown |
|
|
Tack för ditt svar. Känner mig ändå inte riktigt trygg med detta då jag hade för mig att I-BUS introducerades 1997, kan det vara så att 750 fick det tidigare då det var Toppmodellen eller vad sägs? har alla E38 från -97 I-BUS ? själv har jag en 735i om det var oklart för någon. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Jag är ganska säker på att alla E38:or har iBus! Däremot har jag i andra trådar fått intrycket att Ice-Link inte funkar med tidiga E38:or, eller om det är med DSP radion det inte funkar? Har du DSP Johan? Jag har iaf varit intresserad av att skaffa en IceLink, men har inte gjort det eftersom jag läst här på forumet att andra provat och inte fått det att funka. Tror det var signaturen Ras.mus som hade en tråd om detta för någon tid sedan, korrekt Ras.mus? Mvh. /Kjell |
|
|
Har inte NAvi/DSP/TV/CDVXl eller annat skoj, radio och bandspealre "proffessional" thats it! Har alla ibus tycker jag densionswedens fråga var märklig.. Tacksam om fler mederfarenhet fyller på frågan. Inget ont om densiosweden som försökt hjälpa till och redan erbjudt sig att återbetala det jag betalt. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Jag har i-bus och jag har en -95:a så din har garanterat i-bus . Eller har du kanske redan löst det ? Är själv lite nyfiken på hur de där funkar med ice link... |
|
|
Nej, har inte löst det, ICElinken hittar min Ipod och den tar laddning men jag vete tusan hur jag skall styra Ipoden då jag liksom inte kan se att den hittas som CDväxlare eller dylikt, Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
mape |
Hej. Blåser lite nytt liv i den här tråden och frågar Johan hur det har gått. Fick du nånsin någon rätsida på detta? Sitter nämligen själv med en 735i -97 utrustad precis som din, dvs med enbart RDS professional stereon. Ingen CD-växlar förberedelse heller så därför verkar ju IPOD lösning vara den kanske bästa. ///M agnus |
|
Hej! Jag fick aldrig iordning på det, svaret var lite halvflummigt "då passar det inte på din modell" men ett återtagnade av ICe linken godkändes utan mankemang. Ipoden blev ju liksom över vilket var trist. Finns förvisso legala FM sändare men det är ju inte i närhenten vare sig kvalitets eller funktionsmässigt. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
mape |
Jag har lyckats läsa mig till att Icelink endast verkar finnas för E38 från 9/98. Kan kanske vara förklaringen även om jag inte lyckats lista ut vad som ändrats på bilarna.. Synd att det inte funkar.. |
|
LÅter ju lite udda om det verkligen är så då jag flera gånger tydligt klargjorde mina förutsättningar innan köpet av ICE linken direkt från Densionsweden. Jag gissar på att mape har fel men över bevisa mig gärna med fakta. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
har själv försökt o lösa det här med ice-linken men maxxcount.de i Tyskland säger att före -97 har inte e38 ngn I-BUS enhet som behövs för att kunna styra ipoden medan e39 av samma årsmodell har det av ngn anledning?!!... vet ej nu vad man ska göra om det inte på ngt sätt går att uppgradera så det finns en I-BUS i e39 icelink FM ä o inte ens tänka på medan det verkar vara det enda sättet o fåt o funka......... inte roligt med radio o bandare man kan åka till månen i en plåtburk..! men man kan inte få ordning på bilen..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.