|
|
|
|---|---|
|
Finns det olika tillverkare på PDC sensorerna ? Någon som vet vilken tillverkare som gör dessa (Siemens , Bosch?) Finns det något annat bilmärke som använder samma givare som BMW? Siemens och Hella gör båda ABS sensorer som passar på min bil (528 -04/98) och det kan ju finnas fler tillverkare. | |
| Det finns säkert olika men dom säljer inte dom till privatkund direkt utan genom Bmw så det vill till att man känner någon hos respektive tillverkare som kan svara på om dom har en identisk i deras ordinarie sortiment. Siemens och hellas abs sensorer kan du väl inte köpa direkt av tillverkaren eller? | |
|
Det går antagligen inte att köpa direkt från tillverkaren , men det jag hade i tanke var att tex SKF gör lager som säljs i flera butiker dom är märkta med ett artikelnummer (SKFs ) men sen om det går till en BMW så packas den om och läggs i en BMW kartong och ett annat artikelnummer och priset höjs för att det är en orginaldel , samma lager kan köpas på HCJ med en annan kartong men billigare pris. Jag hittade en sida på nätet där man kan leta upp delar till sin bil och även se om delen passar på andra bilar. Länk |
|
| Det är iallefall SWF som tillverkar sensorerna åt bmw. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.