|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vi letar en kul, billig och öppen sommarbil åt min sambo och då jag kört E36 cab tidigare (som jag var mycket nöjd med) så har vi tittat på dessa. Visade sig dock blir svårt att hitta fina rostfria bilar som inte har lexuslampor, enorma avgassystem eller kvarglömda disco-bollar.. Nu har vi kikat på Z3 istället man jag har varit mot detta då jag är 2 meter lång och vill kunna använda bilen om hon skall köra min vid långkörningar osv. Körde en 2.8 för något år sedan och kunde omöjligt sitta i den men vi var häromdagen och tittade på en 1.8 i fint skick till lågt pris och jag blev mycket förvånad när jag faktiskt sitte helt ok i den. Kan någon förklara varför?? 1.8:an hade skinn men vanliga stolar och inga störtbågar, kan något av dessa ha påverkat? Mvh John | |
| Nej det kan inte ha påverkat. Har faktiskt inte en susning varför det var på detta viset. Får du plats i en 1.8 så ska du få det i vilken Z3 som helst! | |
|
Hde du justerat ned och bak stolarna till max i 2.8:an du testade ? Utrymmet är definitivt inte större i bilarna med mindre motor... Du kommer ångra dig om du köper en 1.8 är jag relativt säker på. Lägg till några få tiotusenlappar och du har ren roligare bil med bättre utrustning .. |
|
|
En viktig detalj är ordningen du justerar stolarna i. Om du först kör fram stolen en bit, därefter kör ner den i botten och slutligen kör bak den igen, så upplever jag att du kommer längre ned än om du först kör bak den och sedan ner. Dessutom är det bättre plats på förarsidan än på passagerarsidan, kanske 2cm skillnad. Mina erfarenheter kommer iofs från coupe, men där är det samma både på 2.8, 3.0 och 3.2. / Fredrik |
|
|
Tjena! har en 1.9 och är 197 cm och trivs kanon i den inga problem alls med benplats och så. lycka till med köpet! |
|
| Nu har vi köpt bilen och den har fått en riktigt recond. Mycket fin bil och motorn räcker fint som vardagsbil på sommaren. Vi har 3 bilar så då känns det bra att ha en som är billig i drift. | |
| grattis till köpet...blev det 1.8`??? har du lite bilder på den?? är själv över 190cm men får bra plats i en z3 i höjdled men tycker att den är lite trång i sidled | |
|
Tackar, hon är jättenöjd. Japp blev en 1.8-1996. Perfekt för henne att ha och se vad hon gillar cab, hobbybil osv. Jag med mina 2 meter sitter ok, speciellt på förarplatsen då det sitter en CD-växlare bakom passagerarplatsen. Jag undrar varför jag satt med snett huvud och vikta ben i den 2.8 jag kört innan...får testa den igen nån dag. |
|
|
Oj glömde, nej inga bilder ännu men det kommer till helgen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.