AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
490

Hjälp med att få mer effekt till en 540 -95

Skulle behöva råd om hur jag kan höja effekten i min 540 till en rimlig peng, jag vill alltså inte kompressorkonvertera den, funderar snarare på chip eller likannde, men vart ska man vända sig och vad kan det kosta?!?
54
107
540Niklas
540Touring -98
Prova www.itsfun.se

1500-2000kr monterat o klart

Support 81
BMW E39
Det är väl det klassiska du kan göra dvs. chip, sportluftfilter och sportavgassystem. Svårt att säga men kalaset skulle väl ligga på ca 6000-20000kr beroende på märken. Chippa kan du hos Qvarnis för 1500kr, det sägs vara bra, K&N sportluftfilter (under 1000 lappen), kolla in Motornord.se och se efter. Avgassystemet ligger väl på minst 5000kr. Då får du säkert tufft ljud också :). 30 hk mer tippar jag, lycka till!

"Målet är ingenting, vägen är allt" :)
Men jag har hört att det inte alltid är så bra att chipa en bil som gått mer än 10000mil och min har gått 20000mil........?!?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Skall du inte sälja bilen?
japp, bilen är till salu men tills att ngn köper den så fortsätter jag med fixandet.....gå in på börsen så hittar du bilen där med bilder om det är intressant.
netsix
Min har gått 15800 mil och det var absolut inga problem. Man får även bort fartspärren vid chipning.

Chipning 1500:- via Qvarnis www.itsfun.nu
Luftfilter K&N 500:- lite drygt
Reuter avgassystem 13.000:- via www.mh-gtr.com

Summa sumarum 15.000:-

/netsix
Har även nu hört att chippa en 540 inte ger så mkt xtra som man tror, man blir bara lurad och effekthöjningen märks inte.....Håller ni som har chipat era 540 med om detta?
netsix
Jensclaudius

Nej jag håller inte med, har visserligen inte 540 men dock 740 (samma motor). Jag märkte skillnad + att fartspärren försvann. Så 1500:- var värt var enda krona.

/netsix
r8
42
r85
540 i 95
so m sagt lite mer drag i mellanregistret + att fartspärren försvann....
Jag fick svaret av en att det var 10 små ponnies som tillkom istället för 10 ardenrar.....men är det som du säger netsix så kommer jag defentitivt att chippa 540´n
netsix
Om det skulle ge 10hk så kostar det 150:- per hk och det tycker jag absolut är värt.

/netsix
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.