|
|
|
|---|---|
| Som sagt, om jag gör en kickdown i sådär 110-120 och lättar på gasen vid ca 140 så tar det lång tid (15-20sek) innan den växlar upp igen. Är detta normalt eller är lådan på väg att ge upp? Bortsätt från detta så växlar den som en dröm. Bilen är en 528 iA -97 med 21 000mil på nacken. | |
Paap Reeder |
... som jag skrivit om i ngn tråd nyligen är det väldigt känsligt med justering av KD-stoppet under gaspedalen - wirens inställning till ådan - samt spjällöppningen. Så är det på min g:la 4HP22:a i a f. MVH /// Paap R |
|
Min bil oppfører seg også helt maken ved kick down.,da jeg har en 523iA 97 så vidt jeg vet er det samme girkasse som sitter i. Men jeg lurte på hvordan din 528 IA oppfører seg om vinteren de første 2-3 minuttene da min girer voldsom hardt. og blir bra når de blir varm |
|
|
Jag hadde samma problem som du och såg tusenlapparna "go by west" men det visade sig att dett var FEL lufttryck i ena hjulet som orsakade det(två kilo för mycket i ena hjulet efter däcksbyte) även fel dimmension ,bredd ,profil kan påverka givarna till vxlådanrullomkretsen) jag fick växla manuellt för att den skulle växla upp. men med korrigerat lufttryck fungerade lådan UA. Micke |
|
|
Om det är adaptiv låda i bilen så ska den göra så efter ett riktigt gaspådrag, då lådan gör sig redo för lite mer sportig körning! Min gör likadant efter jag gjort kickdown! Fullt normalt! Mvh Veåttan: Länk |
|
|
Jen: Lådan växlar lite hårdare och drar lite längre på växlarna när den är kall pga att den då går på ett "varmkörningsprogram" för att få upp tempen i katalysatorerna lite snabbare. Mvh Veåttan: Länk |
|
| Tackar för alla svaren, då behöver jag inte vara alltför orolig då ;-). | |
| Nu har jag justerat lufttrycket i däcken, 6 hektos skillnad i framdäcken, vilken skillnad det blev. Än en gång tack för tipsen | |
|
HEI BLACKEN JEG LURER FORSATT PÅ HVORDAN DIN BIL OPFØRER SEG VED KALDSTART? JEG HAR PRØVD EN 520 IA OG DEN GIRTE MYKT VED STARTEN. MIN 523IA SOM JEG NEVNTE TIDLIGERE GIRER EXTREMT HARDT(SLAG) DE FØRSTE MINUTTENE(5-10 GIRINGENE)SÅ BLIR DET BRA. JEG ER REDD GIRKASSA HAVARER PGA ALLE SLAGENE. MVH JEN |
|
|
Tjena Jen. Jag tycker min växlar fint även efter kallstart. Nu kör jag ju lugnt dom första 5-10minuterna tills bilen blivit varm, men jag får säga att det är en marginell skillnad på växlingarna mellan varm och kall bil. Verkar konstigt att den växlar så hårt faktiskt. /blacken |
|
| Ok takk for svaret skal prøve å byte styreenheten til girkassa. Da jeg har byttet girkassa etter en havari men den feilen har vært der både før og etter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.