|
|
|
|---|---|
|
För några dagar sedan uppkom ett ljud från framvagnen på min 525IX, lät lite som en drivknut som börjar att ge upp, det knackar när jag svänger. Känner delvis igen ljudet från min förra bil, en 325IX, där jag blev tvungen att plocka ned en av de främre drivaxlarna och efter en enklare "renovering" fick jag där tyst på oljudet. Några gånger har det smällt till i framvagnen då jag rattat på torrt underlag, exempelvis vid parkering då man rattar ut till fullt rattutslag. Sedan är det ett knackande ljud då jag svänger, speciellt vid kraftigare vänstersäng uppkommer detta ljud som låter likt en dålig drivknut. Innan jag accepterar att det är en drivknut som är dålig så skulle jag vilja kolla om det är någon som har en erfarenhet från att det skulle kunna vara ngt annat, kanske något billigare/enklare... =) Har lyft upp bilen i Gör-det-själv hallen och bent och kikat på stag och bussningar i framvagn men kan inte se/höra något som låter. Någon som har tips eller förslag? | |
| kör runt runt på en parkeringsplats, dunkar det till hela tiden så är en drivknut kass, försök kolla under bilen om du kan lossa på damasken och försök torka rent på korgen, den brukar vara sprucken när det låter så mycket! | |
|
Jo, det känns så...tycker bara att ljudet kommer och går lite, men är väl att den är på väg att kacka ihop. Har kikat på damasken och den såg bra ut, bilprovningen gjorde ingen anmärkning en månad sedan, men jag ska ta mig ett titt till och dubbelkolla damask och så. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.