|
|
|
|---|---|
|
Punktering! :-( Har fått ett jack på sidan av mitt bakdäck. Är ett jack som sitter precis mitt på insidan av däcket (alltså där dimensionen m.m. är skriven) Går detta att laga eller är det kört? På själva slitytan vet jag att det går o laga utan problem, men hur är det nu när jacket är på sidan av däcket?? Någon däck-kunnig här inne? Någon som haft samma problem? Mycket tacksam för svar! /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk | |
|
Hade samma problem på en tidigare bil, provade att höra mig för på ett par ställen. De allra flesta ville byta däcket, andra (mindre seriösa?) ville sätta i en slang. Slutade med att däcket byttes ut. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Nej det går inte. Om du inte stoppar i en slang som ovanstående skrev. |
|
|
Det går att laga däcket, dock inte många som har utrustning för detta eller är villiga att laga...Man var tydligen tvungen att "autoklava" däcket eller liknande, kostade runt 700-800kr. Var själv i samma sits som du tidigare (stort jack i sidan av däcket, släppte ut all luft på 30sek...), o rådet jag fick var att kassera däcket av säkerhetsskäl |
|
| japp man ska alltid byta ett däck som e kass på sidan för man får inte laga det med plugg eller slang ! för de som sser ut till o va ett litet hål kan göra så att hela däcket trasas i sönder o de kanske inte e så skoj om man har lite fart ! | |
|
Ok, tack för denna fina och utförliga info! Blir att beställa ett nytt däck efter påskhelgen, synd bara att behöva byta däcket eftersom det ändå var nästan helt nytt (7mm) men sånt e livet... /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Man bör inte laga däck med hål i sidan. Är en stor säkerhetsrisk. Jag jobbar på en däckfirma. Vi kasserar alltid däck där det är sönderkört i sidan. |
|
| japp de gör vi där ja med jobbar men visst du kan ju ha kvar däcket o bara vrål burna upp de o sen kasta skiten så har du ju fått lite skoj men visst de e sura pengar :S | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.