|
|
|
|---|---|
|
Börjar om 30 sekunder! Mpower | |
|
FET! Såg att M5 loggan fattas fram. Men fälgarna som är på är 3.6l original va? Dem rastar S8:an bra också... |
|
|
mycket trevlig bilkörning och motorljud!Hoppas någon han med och se M5.an. Mpower |
|
| Tackar för detta! M5:an skulle haft punkteringssäkra däck bara så hade racet varat lite längre. :)) | |
|
M5 märket skymtade jag på bakluckan vid något tillfälle men inte fram, fälgarna tyckte ajg med såg ut som 3,6 fälgar, men hörrejösses vilket gott ljud :-) Mpower |
|
|
Det är ingen M5 utan en 525i. Motorljudet spelades dock in från en riktig M5:) Det är rätt tydligt när man tittar efter noga, bl.a. är mätarnålarna vita och inte röda som i en riktig M bil. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
saxat från IMDB ang. fel i filmen Ronin. # Continuity: Deirdre is driving an early-'90s BMW during the final car chase; the car has stock 17" M "turbine" wheels. The wheel that Vincent is shown to shoot out is a standard 5 series wheel, and is not seen on the BMW at any point during the chase. # Continuity: The car Deirdre drives in the final Paris car chase is an early-90s BMW 5-series. It is badged as M5, and has the correct wheels for this model. However in the tunnel scene, the dashboard shown is from a non-M 5 series, as all M models have red needles on the speedo etc, and this car has white needles. läs mer här: Länk ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Mugge:Ibland är det roligare att vara ovetnade:-) Men visst är står det m5 på bakluckan och avgaset ser mer ut som M5 än 525. Nej Mugge här övertygas jag inte ,för mig är det M5 3,6 89 , Punkt :-) Mpower |
|
|
För de som vet en del om bilarna vet också att det inte var en M5, dessutom långt ifrån. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Schnistzer:glädjedödare,Hur som helst så får man känslan om att det är en M5 vilket är det viktiga på film, sen kan det vara en 518i med m5 fälgar bara det blir en häftig scen. Förstår du mig? Jag hade det i minnet när jag skrev tråden att det inte var en M5:a (självklart hade jag läst det här)men som sagt scenen började samtidigt som jag skrev och hade inte tid att förklara att det var en moddad/trickfilmad bilscen. Inget som rör mig särkillt mycket om det inte var en M5 med andra ord! Mpower |
|
|
Rätt dålig look o like, dom har inte ens M stötfångare på E34: an, gick det inte att hitta en 525i/535i med M Technic Sportpaket? För övrigt användes två olika Audi S8 en manuell och en automat. En annan film där BMWbilen byter hjul under scenerna är Bonds 750i E38, oftast 18", men i bland 16"=) Dessutom är bilen i Nordamerika utförande. Mvh Stephan |
|
|
I lost i avsnittet där hon kate minns hur hon orsakade den där läkarens död, så åker de omkring i en luxorbeige E34 som ibland har V8 front och ibland R6 front. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Lite skumt att byta bilar till under en scen som i Lost och Bond filmerna men det kasnke gått snett under inspelningen och kvaddat bilar kors och tvärs?Kul med Bmw på film är iaf! Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.