AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
556

Vilket relä styr helljuset?

kr
1
krussan
518i -90
Hej!

Har problem med min 518i -90.

Den har fungerat riktigt bra, men idag slutade allt fungera.

Till en början så startade den inte alls, instrumentpanelen lyste inte, belysningen invändigt levde sitt eget liv, centrallås fungerade ibland.

Efter att ha kollat batteriet och säkringarna (även de under baksätet) upptäckte jag att något relä klickad av och till en del. Jag knackade på dem och instrumentpanelen och det mesta gick igång och jag kunde starta bilen.

Härligt tänkte jag, men efter att jag började kolla alla instrumenten med motorn igång dog bilen totalt när jag satte på helljuset. Ibland dog den också när enbart halvlljuset var på och ibland även när jag körde igång spolarna till vindrutan.

Så nu kan jag kanske köra om jag undviker helljus och spolare, men det känns sådär.

Jag har ingen riktig koll (alls) på vilket relä som går till vad, men tänkte att det skadar inte att fråga.

Någon som har någon idé?
Välkommen till forumet.
Kanske kan vara till någon hjälp...
Länk

Prova också att söka Länk på t.ex. " relä and e34 " eller "säkring and e34" så får du lite läsning.

Har ett svagt minne av att jag hade en sprucken huvudsäkring som gav lite udda elfel en gång i tiden...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.