|
|
|
|---|---|
|
hej såg imorse att klarlacken på två av fälgarna har släppt. Jag har ACE Formula fälgar med högglanspolerade fälgkanter. På de ytor där klarlacken släppt ser jag också bruna/mörka fläckar som ser ut som rost. Vad är dessa? Ska jag ta bort resterande klarlack och polera upp ytorna igen och på med ny klarlack eller? Tips? Produkttips? Tack på förhand | |
| Jag har ace roma 18" hjul med samma problem. Har fått bytt ut 2st hjul på den. men nu är dom förgammal. och dom har släpt klarlack igen. blir nog att få dom fixade av någon lackare. ace vekar ha haft problem med klarlacken på hjulen. | |
| Ingen som vet var man kan köpa klarlack (till fälgar) och klarlacka dem själv? | |
|
det är helt vanligt klarlack. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
Mika Heinonen: Är du säker? Jag vill ju inte att det ska gulna efter en vecka. Var kan man köpa högklassig klarlack det i så fall? MVH |
|
|
samma klarlack som du har till billacken.jag har blästrat å lackat mina alufälgar med vanlig klarlack.likaså ett flertal av mina vänner har gjort likadant.å dessa fälgar har hålligt sig fräscha i flera år.du bör använda en riktig lackspruta.för att få bästa resultat. eller ta kontakt med sikkens dom säljer sprayburkar som dom fyller i själva.dessa burkar har jättefina munstycken med inställbar sprayvinkel samt att färgen är lite tjockare i koncistensen.spraybilden påminner mer om en riktig lackspruta. jag tror att dom även fyller på klarlacken själva i sina burkar. mvh mika schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
mika heinonen: Tackar så mycket. Ska ta kontakt med någon av sikkens återförsäljare i Gbg-området. Får fixa dem innan sommaren. Tack än en gång |
|
|
lycka till mvh mika schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.