|
|
|
|---|---|
| Jag har införskaffat en flaska med NXT WAX MEQUIER och tänkte prova till helgen.Vad jag undrar är om ni kan tala om för mig vad som är bäst, att lägga på för hand eller med maskin har ej någon erfarenhet av deras produkter men har bara hört positiva saker om dom. MVH MATS | |
|
NXT funkar bra för hand. MG.s produkter är det jag använder rakta av. Orsak: Det bästa jag provat! ///Micke Min cabrio Länk |
|
| MICKE. KAN DU REK, NÅGON ANNAN PRODUKT AV MG.S PRODUKTER SOM DU SJÄLV HAR PROVAT. | |
|
M.JOHAN.: Du har säkerligen en CAPS-LOCK tangent nedtryckt till vänster på ditt tangenbord, tryck bort den. I övrigt, tech wax skall behandlas lite speciellt. Lägg på det som vanligt för hand (går med maskin också, men så mycket jobbigare är det inte, den skall ju mest strykas på)... Vänta sedan c:a 30 minuter innan du tar bort medlet! Gärna längre! Jag brukar lämna min över natten, många rekommenderar att lägga 2 lager av tech wax för att säkerställa att man fått en jämn påläggning. Sedan tar tech wax upp till 24 timmar "to setup", man bör vänta 24 timmar innan man lägger på något ytterligare skikt ovanpå eller tvättar. Jag har ofta varit med om flammighet det första dygnet men det verkar ha haft att göra med att jag varit för snabb med att ta bort medlet. Hoppas det fungerar bra för dig! Mvh Marcus |
|
|
Roterande maskin, MG85 tillsammans med lammull och beige trissa. Roterande maskin eller ocillerande maskin, MG20 med beige trissa. Kan du hantera ovanstående så kan du oxå polera fram en yta som kan vara med på utsällning. Här finner du ALLT om MG. ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Tack för hjälpen Micke o Darklight.Skall prova till helgen. Glad påsk. Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.